Pontozás: esélytelen luxusautók
A csillagot mindenki tudja értelmezni
A csillagot mindenki tudja értelmezni

A tökéletes autó – szerintünk

A tökéletes autó – szerintünk

A csillagot mindenki tudja értelmezni
Futóműben a Ford egy ideje nagyon jó
Öröklődött a szuper váltó a modellváltások során
Precíz, de kell hozzá erő. Szeretjük
Dízel Octavia: nincs mibe belekötni
Szenzációs a V8-as sportmotor az RS4-ben
Holtverseny: az M3 is nyerhetett volna
Arisztokratikus nyugalmat biztosít az S-osztály a lüktető nagyvárosokban is
Kényelemben verhetetlen az S-osztály
Nem romlik el, nem fogyaszt sokat
A Swiftnél olcsóbban nem lehet autózni
Közmondásosan sokat kibír
Megbukott a Vel Satis, de a külseje miatt
Belül elkényeztet a Vel Satis
Csodás a fabetét, a váltókari magyar termék
Vajon mi jönne ki az öszvér megoldásokkal?
Fotó megosztása:
Dízel Octavia: nincs mibe belekötni

Dízel Octavia: nincs mibe belekötni

Dízel Octavia: nincs mibe belekötni


Időnként mi is kikapjuk azt a megválaszolhatatlan kérdést, hogy “melyik a világ legjobb autója”? Egy legjobbat biztosan nem tudnánk találni. Ha pontozunk és az ár is számít, akkor talán egy középkategóriás vagy felső középkategóriás dízel, esetleg egyterű érné el a legmagasabb pontszámot.

A luxuslimuzinok és a böszme prémiumterepjárók nem tágasabbak, kényelmesebbek és biztonságosabbak annyival, amennyivel többe kerülnek. Ráadásul nehezebbek, ami a menetteljesítményben és a fogyasztásban is hátrányos.

Nálam a biztonság/használhatóság/vezetési élmény/költségek optimumát nagyjából egy dízel Skoda Octavia Combi képviseli. Mivel a kocsival kifejezett státusz a használati értéknél sokaknak fontosabb, a képzeletbeli ranglistán egy hathengeres dízel E-Mercedes is magasra jutna.

Belsőtér-bajnok: Renault Vel Satis

Belül elkényeztet a Vel Satis

Belül elkényeztet a Vel Satis

Belül elkényeztet a Vel Satis


Mi bírjuk a Vel Satist, például azért, mert szórakoztató a magas kasztnival beárnyékolni egy márkásabb, de laposabb nagyautót a pirosnál. A szerencsétlen autó nagy bukás, de ez nem az utastér bűne. Halkságát Arany Decibel-díjjal ismerte el egy a zajártalom csökkentését honoráló zsűri, tervezői még az ablaktörlő zajcsökkentésére is odafigyeltek.

Térkínálata máig verhetetlen a felső középkategóriában. Hátul gyakorlatilag egy kanapé várja az utasokat, a belső szélesség és a lábtér is királyi, a fejnek pedig annyi hely marad, hogy a hölgyek kalapban is ücsöröghetnek. A galaktikus belső tér és a kifinomult zajcsillapítás kevés volna, de a Vel Satis belül is elegáns és egyedi. A győzelemben szerepe van az Initiale-csúcsmodell varázslatos fabetétjeinek, amelyek egy része az Ipolyságban készül.

Futóműbajnok: Ford Focus

Futóműben a Ford egy ideje nagyon jó

Futóműben a Ford egy ideje nagyon jó

Futóműben a Ford egy ideje nagyon jó


Itt egy Fordot illet az első hely, mert a megfizethető autók világában a Ford több éve kiemelkedően jó, tehát biztonságos, agilis és kényelmes futóműveket alkot. A Fiestától a Galaxyig gyakorlatilag az összes modelljük az élbolyba tartozik a maga kategóriájában.

Győztesünk azért is lett a Focus, mert kedvező ára miatt több tízezer honfitársunk örülhet benne a kanyaroknak. A Ford a konkurensekre is hatott a nevezetes Control blade-felfüggesztéssel, ami a kardpengére emlékeztető hátsó hosszlengőkarról kapta a nevét. Az első Focus független hátsó felfüggesztése nélkül a VW-konszern vagy a Kia és a Hyundai aligha szerelne hasonlóan igényes konstrukciót kompakt autóiba.

Egy bajnoki címet megítéltünk a régi Swiftnek és az S-osztálynak is, az okok a túloldalon


Kényelembajnok: Mercedes-Benz S-osztály

Egyikünk sem ült kényelmesebb autóban a hosszított S-osztálynál. Arisztokratikus jelenség. A boldog békeidők meghittségét biztosítja, gyalázatos úton vagy nagyon gyorsan hajtva is elkendőzi utasai elől a valós útminőséget és a tempót.

Kényelemben verhetetlen az S-osztály

Kényelemben verhetetlen az S-osztály

Kényelemben verhetetlen az S-osztály


Relaxációs tevékenységre különösen alkalmas oázis az idegbeteg nagyvárosi forgalomban. Minél több időt töltünk el az S-osztályban, annál kevésbé elégít ki más luxusautó. Nem mintha autóként annyival többet tudna a vetélytársainál, de stílusában és rangjában messze előttük jár, régóta a viszonyítási pont a luxuskategóriában.

Motorbajnok: Audi RS4 V8

A motorról nyersen az autórajongói szempontok alapján döntöttünk, teszünk a fogyasztásra és az összes költségre. A dízeleket járásuk és hangjuk diszkvalifikálta. A BMW M5 507 és az Audi RS6 580 lóerős tízhengerese vagy a Porsche 911 Turbo és a Nissan GT-R 480 lóerős motorja azért nem nyerhet, mert csak egy-egy ember vezette házon belül.

Holtverseny: az M3 is nyerhetett volna

Holtverseny: az M3 is nyerhetett volna

Holtverseny: az M3 is nyerhetett volna


A BMW M3 benzinesére az Audi RS4 motorja támad. Mindkettő 420 lóerős, V8-as és tébolyító. Fenomenális a hangjuk, az erejük és az a vadság is, amivel a gázadásra reagálnak. Észérvek logikus sorozatainak ütköztetése után sorsoltunk: az írás jött ki, pénzfeldobásos alapon nyert az Audi.

Sebességváltó-bajnok: Mazda MX-5

Az autóban a kormány után a sebességváltót fogjuk legtöbbet. Kár, hogy néhány autógyár nem képes megmenteni saját ügyfeleit a ragadós, akadozó, métereket bejáró rémségektől.

Öröklődött a szuper váltó a modellváltások során

Öröklődött a szuper váltó a modellváltások során

Öröklődött a szuper váltó a modellváltáskor során


Többen esküdtünk a régi Ladák isteni pontosságára és finomságára, eltalált gázfröccsel egy visszakapcsolás 3-ba az autóban átélhető mechanikus élvezetek legmagasabb foka. De a Zsigulikban a kar – rudazat vagy huzalok nélkül – közvetlenül a váltóba megy bele, tehát könnyebb a feladat.

A modern autók közül az Opel Speedster a váltáskor adott fémes hanggal és a pontossággal babonáz meg, a legszívesebben mégis a Mazda MX-5-ben toljuk a sebességeket. Lézerpontos a szerkezet, egymástól néhány centire találjuk a fokozatokat. Finoman, de nem lányosan lágyan működik, élmény bánni vele.

Ár és költségek bajnoka: régi Suzuki Swift 1,3

Közmondásosan sokat kibír

Közmondásosan sokat kibír

Közmondásosan sokat kibír


A világ legjobb autója se egye le a hajunkat és nehogy megtorpedózza a nyaralást a szervizszámlákkal. A fogyasztást, a megbízhatóságot, az alkatrészárakat, a biztosítási díjat és az állami sápot értékelve felragyog a hétköznapok hőse: az előző Suzuki Swift.

Nem tudtunk olyan autót találni, amely a Swiftnél olcsóbban nyújtaná az autózás függetlenségét, de a győzelmét a golyóálló technika hozta meg. Megbízhatósága joggal közmondásos, olcsóságával együtt zokszó nélkül működik és szinte tényleg csak tankolni kell bele. Azt se sokat.