A következő TT – Audi Shooting Brake Concept 1

A következő TT - Audi Shooting Brake Concept

Várhatóan jövő tavasszal mutatkozik be az Audi TT új generációja, melyet egy évvel később követ majd a nyitott változat, a Roadster is. A Tokiói Autószalononra éppen ezért egy valóban különleges koncepcióautóval készül a német gyártó.

[bekkep]Bár formája messze áll ugyan a TT-től és a jelenlegi Audi-k formavilágától, a TT Shooting Brake Concept teljesen kiforrott képet mutat. A TT Coupé a jövőben is kupés tetőívvel készül majd, de ez a variáció is megvalósul állítólag 2008 környékén. Az autó övvonalától lefelé akár ugyanilyen is lehet a TT.

Az autó méretei megfelelnek a várakozásnak, 4,18 méter hosszú, 1,84 széles, tengelytávja pedig 2,47 méter. Természetesen az autó orrészén feltűnik a Single Frame hűtőmaszk, de itt az Én a robot című film RSQ járművéhez hasonló krómozott kivitelben.

Ahogy az Audi Le Mans quattro-nál itt is a hűtőmaszk fölé került az Audi márkajel, a négy kör. Szintén az Audi versenyautóit idézik a lökhárító levegőnyílásai, melyek a fékeket hivatottak hűteni. Hátulra is jutott a versenytechnikából, a lökhárító alá diffúzort szereltek.

[bekkep]3,2 literes V6-os motor került a Shooting Brake orrába, mely hatsebességes váltón keresztül hajtja mind a négy kereket. A motor maximális teljesítménye 250 lóerő, amit 6200 f/percnél ér el a motor, legnagyobb nyomatéka pedig 320 Nm 2500-3000 f/perc között. Hat másodperc szükséges ahhoz, hogy a tanulmányautó 0-ról 100 km/órára gyorsítson, végsebessége pedig a 250 km/óra, persze elektronikusan korlátozva.

Ahogy a korábbi TT-k esetében is, a quattro hajtás nem a nagyobb Audikat idézi. A keresztben beépített motor ugyanis nem teszi lehetővé az állandó összkerék-hajtáshoz kifejlesztett nyomatékváltó alkalmazását. Itt is viszkokuplung juttatja a nyomatékot a hátsó tengelyhez.

Elöl McPherson rendszerű, hátul négylengőkaros futóművet kapott az autó, ezek várhatóan a megszokott Audi színvonalat hozzák majd a komfort és a menetstabilitás tekintetében. A csillapításért az elektromágneses úton változtatható keménységű lengéscsillapítók felelnek. Ezek mindig az adott út, sebesség stb. viszonyoknak megfelelően változtatják a csillapítás mértékét.

[bekkep]A tapadást segítik a 245/40-es abroncsok, melyeket az Audi RS4-hez is rendelhető 19 colos felnikre szerelnek. A lassításért kerámiafékek felelnek.

Hasonlóan a TT-hez, a gyöngyházfehér karosszéria itt is 2+2 üléses utasteret rejt. A csomagtartó alapállapotban 255 literes, de az ülések lehajtásával bővíthető, ekkor 730 liternyi hely áll szabadon.

Bőségesen alkalmaztak alumíniumot a formatervezők az utastérben, ami egyértelműen sportossá teszi azt. A műszerfal mindössze két kerek órából áll, de a 997-es Porsche -hez hasonlóan a középkonzol felett itt is találunk egy stoppert

Technikai újításokból nincs hiány belül sem, a tetőt és az ajtókat egy fajta szintetikus anyaggal vonták be. Most először alkalmaz az Audi érintőképernyős kijelzőt, mely
az általánosan alkalmazott LCD-k helyett a Shooting Brake-ben OLED monitor, amely még erősebb napfény mellett is leolvasható.

Ezen jelenik meg a navigációsrendszer háromdimenziós képe is. Ehhez az adatokat nem egy karakterkészletből lehet bevinni, hanem egyszerűen rá lehet írni a képernyőre, melyet a rendszer felismer. Nem csak a latin betűkészletet ismeri az autó, de a japánt is.

A navigációs rendszer másik újdonsága, hogy sportüzembe is kapcsolható, ekkor a navigátorhang nem csak az irányt, és a kanyart közli, de megfelelő váltófokozatot és sebességet is ajánl.