Kipróbáltuk: kerékpárral az autómentes napon 1

Kipróbáltuk: kerékpárral az autómentes napon

Tekintettel a mai autómentes napra, az egyik legelterjedtebb közlekedési eszközt választottam munkahelyem eléréshez: kerékpáromat. Budatétényből kellett eljutnom a III. kerületi Lajos utcába és mivel nem akartam túlzott erőnléti edzést tartani, ezért igénybe vettem tömegközlekedési eszközt is.

Reggel fél 8-kor indultam a házunktól nem messze lévő vasúti megállóból. A MÁV járata menetrendszerűen közlekedett és 170 forintba került. A vonatról nézve sem a Budaörsi, sem a Villányi úton, de még az Alkotás úton sem volt a megszokottnál nagyobb forgalmi fennakadás.

Utamat a Déli pályaudvarról a Margit körúton folytattam, ahol a szokásos reggeli csúcsforgalom fogadott. Talán szerencsém is volt, de az autók között tekerve semmiféle sérelem nem ért. Türelmesen elengedtek a kereszteződésekben és a kocsik között cikázva sem büntettek kürtjelzéssel.

A Margit híd lábánál igénybe vettem a BKV második leghasznosabb járművét, a HÉV-et. Ezzel két megállót mentem, ami újabb 170 forintomba került, plusz a kerékpár szállítási díja, szintén 170 Ft. A Tímár utcától már csak pár száz méterre volt a célom.

Összességében véve kerékpárral és a tömegközlekedés eszközeit igénybe véve kevesebb, mint 30 perc alatt sikerült eljutnom Buda egyik végéből a másikba. Ez összesen mintegy 510 forintba került, természetesen csak az oda útra.

Ez a táv az én Mitsubishi Lanceremmel ugyanennyibe kerül, viszont jelentősen hosszabb ideig utazom, ami reggelente általában bő egy órámba kerül. Elgondolkodtató a helyzet.

Sajnos a kerékpározás – az ultrákat kivéve – igencsak időjárásfüggő, és ha más közlekedési eszközt is igénybe veszünk, akkor sajnos a menetidőhöz is kötve vagyunk. Autóval szabadabban mozoghatunk, de a városban – a mai közlekedési morál mellett – nekem tovább tart az út.