Nem fukarkodik a szuperlatívuszokkal a Range Rover, amikor új zászlóshajójáról esik szó. A valaha volt legkifinomultabb, legerősebb, legtöbb luxust kínáló Range lett a 2006-os modellévű Range Rover.

A Range Rover azért annyira fontos modell, mert rendkívül fizetőképes és igényes ügyfélkörnek készül. A Range tulajok jövedelme állítólag jóval meghaladja a Mercedes S-osztály tulajdonosok bevételeit.

Elöl új a hűtőrács, a lökhárító, a lámpa, ezenkívül új kerekeket kapott az autó. A Range műszakilag is felfrissült, átvéve néhány olyan fejlesztést, amivel 2002-es bemutatásakor még nem vértezhették fel.

Ilyen az érintőképernyős vezérlés a navigációs rendszerhez, a telefonhoz és a rádióhoz, a tolatókamera vagy a kanyarfényszóró.

Módosult az utastér is. Egyrészt csendesebbé vált, még nyugodtabbá téve az utazást. Az A-oszlop és az oldalüvegek módosításával sikerült lejjebb faragni a szélzajt, a motorzajt a javított hangszigetelés csökkenti.

A belső formaterv nem változott, a kompresszoros modellekben a fék és a gázpedál rozsdamentes acél (kuplung az automata váltó miatt nincs).

A BMW-től átvett 4,4 literes V8-as motort a Range Rover a Ford családon belülről származó Jaguar nyolchengeresekre cserélte. A 4,2 literes motor szívóként 305 lóerős a SAE szabvány szerint, kompresszorral pedig 400-at.

A feltöltött motor maximális forgatónyomatéka 560 Nm. A csúcsmodell Brembo első fékeket kap, futóművét pedig a gyors aszfaltos használathoz hangolja a gyár.

A Jaguar motorok nyomatékleadásán javított a Land Rover, mikor átvette őket, és természetesen a víz és porvédelmen is módosított a terepezési igények miatt. A központi differenciálmű elektronikus vezérléssel osztja szét a nyomatékot a tengelyek között.

A háromliteres dízelmotort továbbra is a BMW-től veszi a márka. Az új Land Rover Discovery-vel és a Range Rover Sporttal szemben a zászlóshajót nem a Ford és a PSA közös fejlesztésében elkészült V6-os, 2,7 literes dízel mozgatja.

Az extrák között szerepel a 14 hangszórós, 710 watt összteljesítményű harman/kardon audiorendszer, vagy az első fejtámlákba szerelt 6,5 colos képernyőkkel működő DVD-lejátszó rendszer.

A Land Rover nemrég egy másik újdonságot is bemutatott, a BMW X5 és a Porsche Cayenne ellenfelének szánt Range Rover Sportot. Az immár öt típusból álló kínálatban a nagy Range a luxus terepjáró, a Range Sport pedig sportos változatként domborít.