Az UAZ rövidítés az Ulianovsky Avtomobilny Zavod, vagyis az ulianovsk-i autógyárat takarja. A bemutatott UAZ 469 ősének a GAZ 67 tekinthető, ami a II. Világháború ideje alatt készült katonai célokra. Akkoriban az amerikai Jeep szolgált mintaképül. Az alapok azóta sem változtak, a Volga motor és merev tengely ma is jól működik. A motor teljesítménye 70 lóerőre nőtt, ami a négysebességes váltóval és a felezővel ki is aknázható.

Az 1977 óta gyártott Niva sem változott sokat az elmúlt 27 év alatt. Az UAZ-zal ellentétben Lada Niva-ból új is kapható hazánkban 2 650 000 forintért. Az 1,7 literes motorral szerelt, 80 lóerős Niva-ban a felező, mellett differenciálzár is található, ami tovább növeli a terepjáró képességeket.

Akárcsak az UAZ, a Mercedes G-osztály is a hadsereg nyomására készült. 1979 óta sokat finomodott a G-osztály, de még ma is sokan a világ legjobb terepjárójaként tartják számon. A menet közben is kapcsolható felező, valamint a differenciál zárak tömkelege szinte bármely terep leküzdését lehetővé teszi, a minimum 2,1 tonnás monstrum számára. A minőségnek viszont ára van. A tesztelt G 270 CDI alapáron 16 millió 55 ezer forint.

A három terepjáró éles bevetése után, bemutatjuk a legújabb Range Rovert, ami motorváltozattól függően 25 – 30 millió forintba kerül. A műsor végén néhány vezetéstechnikai tanács hangzik el a terepezéssel kapcsolatban.

A START autós magazin vasárnap 12:45-kor, ismétlése pedig éjjel 1:45 -kor tekinthető meg a Viasat3 műsorán.