Lancia Ypsilon - Hölgyek öröme

Újra fellendülhetnek hazánkban a Lancia értékesítések az Ypsilon bemutatásával. A piacilag jelentéktelen, hazánkban tavaly egész évben mindössze 54, idén hat hónap alatt 29 autót értékesítő olasz autógyár reményteli újdonságát csak Budapesten értékesítik.

Az importőr azért jutott erre az elhatározásra, mert az országban eladott új autók 60 százaléka Budapesten kel el. A prémium kategóriában, ahová az importőr az új Ypsilont pozícionálja, még magasabb ez az arány.

Az Ypsilon prémium termék jellegét a vezérképviselet a prospektusok nyomdai minőségével is hangsúlyozza. A színválasztás ízlésessége és a papírminőség kimagaslóan jó. Az elegancia részeként az Ypsilon – a kisautók esetében szokatlanul – temérdek extrafelszereléssel, gazdag kárpit és színválasztékkal szabható személyre.

Összesen 555-féle különböző változat állítható össze a 11 fényezés, hatféle üléshuzat, nyolcféle színárnyalat és ötféle keréktárcsa kombinációjából. Az Ypsilon két színű bőrkárpitozással is kapható.

A rendelhető extrák köre nagyon bőséges, néhány nagy dobást, például az oldalanként állítható automata klímaberendezést a Fiat Puntóhoz is kapni. Választható 16 colos könnyűfém felni, tolatóradar vagy CD-váltó.

Rendelhető sínen csúsztatható hátsó ülés, Bose autóhifi, esőérzékelő ablaktörlő, menetstabilizáló elektronika, jókora napfénytető és sebességtartó automatika. Az ESP része a visszagurulást megakadályozó fék, ami megkönnyíti az elindulást emelkedőn fölfelé.

Automata váltóval ilyen gond nem merül fel. Hazánkban “Édes Semmit Tevés System”-nek nevezik az automata váltót, amely kizárólag a dízelmotorral párosítható egy 3 940 000 forintos Ypsilonban.

Háromféle modell kapható az elegáns városi autóból. A csúcsmodell a Platino, amely kivitel csak az 1,4 literes, 16 szelepes motorhoz választható. Légkondicionáló az egyszerűen Ypsilonnak nevezett alapváltozathoz nem jár. A 60 lovas motorral 2 920 000 forinttól induló, Argento felszereltségű Ypsilon-hoz viszont igen.

2 690 000 forintba kerül az alapmodell, amely nehezen elégíti ki a luxus kisautókkal szemben támasztott követelményeket. Ahogy az összes hazai Ypsilonból, ebből is hiányzik a széria oldallégzsák, nincs klímaberendezés sem, viszont az alapár tényleg alacsony egy különleges kisautóért.

Hazánkban a 16 szelepes, ezerkettes motort nem forgalmazzák, a motorkínálat három tagú. 60 lóerős a nem új, de takarékos és kiforrott nyolcszelepes ezerkettes, amelynek gyári átlagfogyasztása 6 liter. Átlagban fél literrel fogyaszt többet a módosított Stilóban is megjelenő hengerenként négyszelepes, 1,4 literes benzines. Ezzel a motorral elég 10,9 másodperc a százra gyorsuláshoz, a végsebesség 175 km/óra.

Nem maradt ki a kínálatból az 1,3 literes dízelmotor. A 70 lovas turbódízellel 550 000 forinttal drágábban kapható az Ypsilon, mint egy azonos felszereltségű ezernégyes: az 1.3 Multijet Argento ára 3 740 000 forint.