Bemutatónkban a Detroiti Autókiállításon bemutatott Mercedes E-osztáy kombiváltozata szerepel. Az új T-model számtalan technikai újítást tartalmaz, kényelmét többek között gombnyomásra nyitható és zárható a csomagtérajtó növeli.

A világ minden részén elismert amerikai sportkocsi, a Chevrolet Corvette idén ünnepli ötvenedik születésnapját. A szériamodellhez képest apró változtatásokon átesett ünnepi sorozat látható adásunkban.

Egyik tesztünkben egy kétliteres, közös nyomócsöves turbódízel motorral szerelt egyterű jelenik meg. Nagy Gergely a Kia Carens-ről mondja el tapasztalatait.

Második tesztünkben szintén egy egyterű, PSA Peugeot Citroën konszern legnagyobb buszlimuzinja, a Citroën C8 szerepel.

Szombaton 10 perccel éjfél után, vagy vasárnap 13:10-kor nézhetik meg a SPORTváltót a VIASAT3-on.

Vezetéstechnikai rovatunkban Varga András a négykerék-hajtásról fog beszélni. A SPORTváltó előző adásában András a téli gumi és a blokkolásgátló fontosságáról beszélt.

“A jól felszerelt, télállóvá tett autó alapfeltétele az optimális vezetésnek a téli utakon. Mindenképen szerelje fel autóját modern téli gumiabroncsokkal, még akkor is, ha keveset utazik hóban és jégen. Ha évente kevés kilométert tesz csak meg, érdemes egész évben téli gumit használni. Teljesen függetlenül az autó hajtásmódjától, le kell cserélni az első és a hátsó kerekeket is.

Ha csak a hajtótengely van téli abroncsokkal felszerelve, amit időnként látunk, az valóban javít a hajtáson, de nem javítja megfelelően az oldalvezetést és a fékhatást. Ne takarékoskodjon, hanem valóban szerezzen be mély profilú, modern téli abroncsot.” – javasolja szakértőnk, Varga András. “A legjobb, ha ezeket az abroncsokat tartalék felnikre szerelteti, akkor szükség esetén könnyen átállhat nyárról a télre, vagy fordítva.”

A blokkolásgátló rendszerrel szerelt autó téli vezetéséről a következőket mondja Varga András:
“Új autója megvételekor komolyan gondoljon arra, hogy érdemes megrendelni az ABS rendszert. A blokkolásgátló valamennyi autóban lehetővé teszi, hogy járműve optimálisan fékeződjön. Egyszerűen teljesen be kell nyomni a lábféket, és az egyes kerekek érzékelői úgy szabályozzák a tényleges féknyomást, hogy egyetlen kerék se blokkolódjon. A cél, hogy valamennyi kerék még éppen hogy gördüljön, amivel az autó valóban optimálisan fékeződik.”