Lexus SC430 - a Lexus első kabriója

A Mercedes és a Peugeot után a Lexus is elkészítette kupé-kabrióját. Európában 2001 márciusában a genfi autószalonon mutatták be a kis Lexust. A kocsi neve SC 430 Coupe, ami jelzi, hogy a gyártó inkább nyitható tetejű kupénak mint kemény tetős kabriónak tartja az autót. A fémtetőnek köszönhetően az autó zárt tetővel teljes értékű jármű, amely rosszabb időjárási körülmények között vagy nagy tempónál is remekül használható.

A GS 430 és LS 430-as típusokból már ismert 4.3 literes V8-as motor került az autóba. A Toyota VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) technológiájával felvértezett 32 szelepes motor teljesítménye 282 lóerő, amit 5600-as percenkénti fordulatnál bocsát a vezető rendelkezésére. A teljes egészében alumínium ötvözetből készült motor 419 newtonméteres maximális forgatónyomatékát már 3500-as főtengelyfordulatnál leadja.

Bár 1740 kilogrammos súlyával az autó nem tartozik a legkönnyebb sportkupék közé, remek menetteljesítményekre képes. 6.4 másodperc alatt gyorsul az autó 0-ról 100 km/órás sebességre. Többre is futná ugyan az autó teljesítményéből, de az elektronika 250 km/óránál könyörtelenül véget vet a gyorsulásnak. Persze mindehhez szükség van a zárt tetővel mért remek, 0.29-es Cw légellenállási értékre is. Az autó teljesítményének biztonságos átadásában és a fékezésben egy sor elektronikus szerkentyű nyújt segítséget a vezetőnek. Blokkolásgátló, EBD (Electronic Brake force Distribution) elektronikus fékerő-elosztó, TRC (Traction Control) kipörgésgátló, VSC (Vehicle Stability Control) menetstabilizáló elektronika támogatja a vezetőt a szabadon eresztett lóerőkkel elsokallt kanyarban. Széria a fékasszisztens és a TPWS nevű (Tyre Pressure Warning System) légnyomás ellenőrző rendszer. A TPWS-nek köszönhetően szemmel tarthatjuk az autó kerekeiben uralkodó légnyomást, így egy lassú defekt esetén még a kerék teljes leengedése előtt eljuthatunk a gumishoz. Ám akkor sincs nagy gond, ha defektet kapunk, mert a különleges gumiknak köszönhetően 160 kilométert lehet megtenni maximálisan 90 km/órás sebességgel.

Méreteivel a Lexus SC 430 a Mercedes SL-hez hasonló nagyságú, az autó hossza 4515 milliméter. Az autó 1825 milliméter széles. Egy gombnyomás elég az autó átalakításához kupéból kabrióvá. Mindössze 25 másodperc szükséges a művelet végrehajtásához. Egyszerűen a műszerfalon elhelyezett gombot nyomva tartva nyithatjuk le a tetőt. Figyelmeztető lámpa jelzi a nyitást, a művelet indításakor és befejezésekor is hangjelzés figyelmezteti a vezetőt.

A megfelelő tapadásról a 18 colos könnyűfém felniken feszülő 245/40 ZR 18-as gumik gondoskodnak.
Nem lehet panasz az autó alapfelszereltségére sem, ebben benne van a navigációs rendszer és egy kiváló hangzásvilágú Mark Levinson nevével fémjelzett high-end hifi is.

A gyártó olyan típusok ellem küldi harcba az SC 430-at, amilyen a Mercedes SL vagy a Jaguar XK8.