132 méter hosszú, 22 méter széles, és alaphelyzetben vaksötét az a terem, ahol mostantól új világítástechnológiát fejleszti a BMW. Ez nem csak a bajor autógyártó tesztlétesítményei között a legnagyobb, de a világon sem sok ekkora fénycsatorna létezik.

A BMW legújabb fejlesztése egy nagy sötét hodály 1

A három éven át fejlesztett csarnok persze több egyszerű fekete hangárnál: tele van olyan rendszerekkel, felületekkel és berendezésekkel, amelyekkel a legváltozatosabb fényviszonyokat szimulálhatják, így a modern világítástechnológiai berendezések összes funkcióját kipróbálhatja, optimalizálhatja a BMW.

A létesítményt a nagyteljesítményű (és főleg a nagyfelbontású) mátrix LED-es fényszórók megjelenése hívta életre, ezek funkcionalitása ugyanis messze túlmutat azon, hogy megvilágítjuk az utat és környezetét.

A BMW legújabb fejlesztése egy nagy sötét hodály 27

Nem csak fényszórókat tesztelnek persze itt, hanem az egyre fontosabb LED-es karakterfényeket, irányjelzőket, kilépő világításokat is. Ehhez bármely napszak fényviszonyai szimulálhatók, így felfedezhető például, ha bizonyos szituációkban nem látható az irányjelző, a vészvillogó.

Különböző felszíni burkolatok közül választhatnak a tesztelők: van szándékosan öregített, koptatott aszfalt, de a parkolóházak műgyanta padlóját, illetve az autószalonok, autókiállítások burkolatát is lefektették ide, ahogy járdán és földúton is megvizsgálhatják a visszaverődéseket, fényeloszlást a mérnökök.

A BMW legújabb fejlesztése egy nagy sötét hodály 28

A falakat és a mennyezetet fényelnyelő matt fekete festékkel borították, így zavaró tükröződések nélkül vizsgálható a fényeloszlás vagy éppen a világos és a sötét határán jelentkező színátmenetek.

A vizsgálandó gépkocsik egy összetett görgőrendszerre állnak, amivel gyorsabban és pontosabban lehet a vizsgálati célok függvényében beállítani a helyzetüket, mintha manőverezgetni kellene az alagútban.

A BMW legújabb fejlesztése egy nagy sötét hodály 29