A légi és vízi közlekedésben is lát jövőt házon belül fejlesztett elektromos hajtástechnológiájának a Koenigsegg. A speciális, hatfázisú inverterrel, valamint egyszerre nyomatékos és nagy teljesítményű villanymotorral szerelt, bolygóműves erőátvitelt alkalmazó, nyomatékvektor-szabályozású elektromos hajtásláncát Terriernek keresztelte a svéd cég (a villanymotor beceneve Quark, az inverteré pedig David – hiszen nem kell mindig normálisnak maradni).

Mindent megváltoztathat ez a villanymotor 1
Mindent megváltoztathat ez a villanymotor 2

Mindent megváltoztathat ez a villanymotor

Mindent megváltoztathat ez a villanymotor

Mindent megváltoztathat ez a villanymotor 10
Mindent megváltoztathat ez a villanymotor 11
Mindent megváltoztathat ez a villanymotor 12
Mindent megváltoztathat ez a villanymotor 13
Mindent megváltoztathat ez a villanymotor 14
Mindent megváltoztathat ez a villanymotor 15
Mindent megváltoztathat ez a villanymotor 16
Fotó megosztása:

Nem ez a Koenigsegg első kirándulása az elektromos mobilitás világába: a két éve bemutatott Gemera szuperhibriddel már megmutatták, hogy mire képesek. Az ebben alkalmazott villanymotor (amely a kvark elemi részecskéről kapta a nevét) alacsony fordulatszámon brutális nyomatékkal indít, majd felpörögve tartós nagy teljesítményre képes – a Gemera esetében így éri el a 400 km/órát, igaz, ebben a csúcsteljesítmény egyharmadát adó benzinmotor is besegít neki.

Mindent megváltoztathat ez a villanymotor 17

A villanymotor ennek megfelelően nem akármilyen szerkezet: kb. akkora, mint egy levesestányér (a képeken egy 0,33-as energiaitalos dobozt tettek mellé léptéknek), tengelyét a motorsportban használatos acélötvözetből, forgórészét üreges szénszálas kompozitból készítették. A Gemerában 30 kilogrammos konfigurációban szereplő, de „nyersen” mindössze 28,5 kilót nyomó motor 600 Nm maximális nyomatékot és 250 kW (340 LE) csúcsteljesítményt ad le.

Mindent megváltoztathat ez a villanymotor 18

A nagy nyomatéknak és teljesítménynek köszönhetően a motor fordulatszám-csökkentő egység nélkül, közvetlenül építhető be bármilyen hajtásláncba, ami egyszerűbb és könnyebb szerkezeteket eredményez, így hatásosan alkalmazható volna például a manapság divatos VTOL repülő járművekben. Ugyanez a jellemző eredményezi, hogy a Koenigsegg saját kétmotoros, nyomatékvektor-szabályozású Terrier hajtási rendszere kompakt és könnyű maradhat. Találó tehát, hogy a hajtásláncot erről az apró, de energikus, és félelmet nem ismerő kutyafajtáról nevezték el.

Mindent megváltoztathat ez a villanymotor 19

A könnyű és kompakt szerkezet további nagy előnye, hogy nem kell szilárd kötéssel rögzíteni a vázszerkezethez, így jobban csillapíthatók a rezgések, ami nemcsak hipersportautókban, de luxusjárművekben is használhatóvá teszi.