Ülés és kormány is van az Airspeeder harmadik verziójában, pilótája mégsem a fedélzeten, hanem egy távoli ponton foglal helyet, és onnan irányítja járművét. Ez logikus biztonsági óvintézkedés a bajnokság első évadára: a várakozások szerint 2022-ben jöhet a következő lépcsőfok, ahol már a bőrüket is vásárra viszik a pilóták, nem csak a technikát.

A járműveket Dél-Ausztráliában, Adelaide-ben gyártják. Az idei évadban több mint tíz, teljesen azonos óriás-drón készül, a szakértelem garanciája pedig az alkotó stáb múltja: a munkatársak a McLaren, a Boeing, a Jaguar Land Rover, a Rolls-Royce és a Brabham kötelékéből érkeztek, no meg a Babcock Aviationtől, akiknek a neve nekünk semmit nem mond, de Ausztráliában nagymenőnek számítanak a repülésben.

Az Airspeeder széria részleteit hamarosan közzéteszik a szervezők. A jelenlegi, harmadik szériás versenygépeket hamarosan követi a negyedik kiadás, amelyet már ember vezet, és onnan egyenes az út a civil légi közlekedésbe: a szervezők végső célja ugyanis az, hogy a motorsporton keresztül fejlesszék ki a biztonságos, könnyen kezelhető városi utas- és áruszállító járműveket.

Elkészült a világ első repülő versenyautója 2

A repülő jármű váza és borítása szénszálas kompozitból épül fel; a következő generáció már önhordó karosszériát kap. A jelenlegi, harmadik kiadás villanymotorjai 95 százalékkal erősebbek, mint a 2. szériás prototípus volt, ugyanakkor a tömegnövekmény csak 50 százalékos volt. Maga a repülő szerkezet mindössze 100 kg-ot nyom, miközben a motorteljesítmény 96 kW (130 LE). A végsebességet 120 km/órában maximálták, de a jármű kényelmesen többet tudna ennél.

A tervezők nyolc légcsavarral szerelték fel a járművet, ami nem csak fordulékonyságát javítja, de biztonságosabbá is teszi, hiszen bármely motor vagy forgószárny meghibásodása esetén landolható marad a szerkezet.

Az akkumulátorok cserélhetők, méghozzá gyorsan, így a boxkiállások pörgősen mehetnek majd végbe. Míg a motorteljesítmény fix, a csapatok maguk választhatják meg, hogy inkább könnyebb akkut visznek magukkal, és többször állnak ki, vagy nagy kapacitású akkumulátort cipelnek magukkal végig a futam során.