Megszületett minden idők egyik legnagyszerűbb szupersportkocsijának méltó utódja: a McLaren F1 hagyatékát folytató Speedtail mindent alárendelt a nevében is foglalt, egyetlen magasztos célnak.

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 1
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 2

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 21
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 22
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 23
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 24
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 25
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 26
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 27
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 28
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 29
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 30
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 31
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 32
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 33
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 34
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 35
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 36
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 37
Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 38
Fotó megosztása:

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 39

5137 mm-re elnyújtott karosszériája és csepp alakú utasfülkéje minden eddigi McLarennél áramvonalasabbá teszi a Speedtailt; pontos számadatot nem közölt a cég.

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 40

Ahogy a fél méterrel rövidebb, de szélesebb P1, a Speedtail is hibrid hajtásláncot kapott, ám technikai részleteket erről az 1050 lóerős egységről sem lehet tudni.

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 41

Végsebességét különleges Velocity (’sebesség’) üzemmódban éri el az autó, itt a hajtáslánc mellett az aerodinamikát is optimalizálják, beleértve a 35 mm-es ültetést. Ilyenkor mindössze 112 cm magas a Speedtail.

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 42

Az első kerekeket fix, szénszálas burkolat takarja.

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 43

A dupla héjú ajtók ívelt üvege egyetlen darabból áll.

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 44

A visszapillantó tükröket behúzható kamerák helyettesítik.

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 45

1+2 személyes utastér, ahogy az F1-ben.

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 46

A szélvédő felső széle gombnyomásra elsötétül, így nincs szükség napellenzőre.

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 47

Mindössze 106 darab készül az autóból, darabonként nettó 1,75 millió fontért (640 millió Ft). Az első példányokat 2020 körül adják át a tulajdonosoknak.

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 48

12,8 másodperc alatt gyorsul 300 km/órára. A P1-nek 16,5 másodperc kellett ehhez.

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 49

Elöl és hátul is található csomagtartó; külön rendelhető a kifejezetten ezekhez méretezett, szénszálas/bőr/fém táskaszett.

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 50

Az egyetlen darabból megformált hátsó burkolat rugalmas szénszálas kompozitból készült, pereme hidraulikusan mozgatható, így aktívan szabályozható a leszorítóerő, illetve a légellenállás (pl. fékezésnél)

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 51

Mindhárom ülés szénszálas héjra épül, a középső esetében különlegesen varrott bőrkárpit segíti a beszállást.

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 52

Szinte egyáltalán nincsenek gombok, a Speedtail funkciói érintőképernyőről kezelhetők.

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 53

A motorindítógomb, a Velocity üzemmód kapcsolója, a menetdinamikai beállításokat vezérlő kezelőszervek, valamint az ajtó- és ablaknyitó gombok a vezető feje felett találhatók.

Csúnya, de fantasztikus: McLaren Speedtail 54

Olyan extrém luxusanyagok találhatók az utastérben, mint a titánszálakkal fonott, különlegesen vékony szénszálas kompozit, a könnyített bőrkárpitozás.