Utcai autóval tér vissza az egykori F1-konstruktőr 1

730 LE/tonna, 972 kg száraz tömeg, 5.4 V8 szívómotor: a motorsportban csodásan csengő Brabham nevet a köztudatba visszahozni igyekvő új kupé sarokszámai több mint ígéretesek.

Utcai autóval tér vissza az egykori F1-konstruktőr 2

A fejlesztésért a többszörös La Mans-győztes David Brabham, a néhai Sir Jack Brabham legkisebb fia felelt, így nem csoda, hogy habár utcai autóról van szó, a cél nem a luxusszállodák parkolóinak meghódítása, hanem a visszatérés a Le Mans-i 24 órás futamra.

Utcai autóval tér vissza az egykori F1-konstruktőr 3

Az autóból mindössze 70 darab készül, hiszen hetven éves a Brabham. Ez idő alatt 35 F1 nagydíjon arattak győzelmet, ennek tiszteletére az első harmincöt példány versenymatricázást kap.

Utcai autóval tér vissza az egykori F1-konstruktőr 4

Az autóért minimum egymillió angol fontot, azaz 355 millió forintot kell letenni az asztalra, plusz az adók. Az első darabokat még az idén átadják a vevőknek.

Utcai autóval tér vissza az egykori F1-konstruktőr 5

710 lőerő és 667 Nm forgatónyomaték biztosítja az izgalmakat. Az aerodinamikai csomag igen hatékony; a maximális leszorítóerőt eléri az 1,2 tonnát. Az autót szénszálas fékek lassítják, mind a négy keréken 6-6 dugattyú szorítja a tárcsákat.

Utcai autóval tér vissza az egykori F1-konstruktőr 6

Sir Jack Brabham a sporttörténelem első és egyetlen olyan pilótája, aki saját maga által tervezett és épített autóval lett világbajnok (1966)