A hatvanas években még jártak vele, aztán húsz éven át rohadt egy walesi mezőn, majd kis híján felújították, de végül mégiscsak egy vidéki kertben töltötte a hátralévő évtizedeket a Land Rover-gyár egyik legfontosabb relikviája: annak a három előszériás példánynak az egyike, amelyek az 1948-as amszterdami autószalonon legelőször mutatták meg a világnak, mi is az a Land Rover.

Az autót 1955. június 25-én helyezték forgalomba. SNX 910 volt a rendszáma.

A roncsot a közelmúltban fedezték fel a gyár szakemberei, és hogy elejét vegyék az indokolatlan ujjongásnak, mindenre kiterjedően kivizsgálták az előéletét, felkeresték a korábbi tulajdonokat. Így most már bizonyosan kijelenthető, hogy a Series 1 közvetlen előfutáráról, azon belül is a reflektorfényt megjárt példányról van szó.

1968-tól 1988-ig állómotorként használták egy szántóföldön. Amikor a motor megszorult, eladták.

Egy teljes évet szán rá a Jaguar Land Rover Classic csapata, hogy helyrehozzák a járművet. Nem lesz rutinmunka, hiszen az előszériás példányok (összesen 48 darab) nem teljesen azonosak a későbbi szériamodellekkel. Vastagabb alumíniumpanelekből gyártották őket, létravázuk galvanizált kivitelű, a hátsó felépítmény pedig leszerelhető.

A felújítás során igyekeznek megőrizni az alkatrészek patináját, beleértve az eredeti (!) világoszöld fényezést.

Az eredetileg balkormányosnak épített prototípust még születése évében, 1948-ban átalakították jobbkormányosra.

Forrás: Land Rover