Mindössze ötszáz példányban fogják gyártani minden idők legextrémebb utcai McLarenjét, a Sennát. A név kötelez, a wokingi műhely pedig felnőtt a feladathoz.

A McLaren Senna a 720S modellnél alkalmazott, szénszálas monocoque koncepciót emeli tökélyre. Nem csak a váz, de minden karosszériapanel is karbon kompozitból készül. A McLaren F1 óta nem épített ilyen könnyű autót a cég: szárazon 1198 kilót nyom a Senna, egy tonnára 668 lóerő jut.

A McLaren P1 szuperhibrid után újabb taggal bővült az Ultimate Series: míg a P1 a legkiválóbb utcai/versenyautónak épült, a Senna küldetése, hogy a legjobb utcai versenyautó legyen – nem egészen nyilvánvaló, hogy mi a különbség, talán hogy az újonc fejlesztésénél alighanem nagyobb hangsúlyt fektettek a pályahasználatra, mint a harmonikus utcai viselkedésre.

Az már a megjelenéséből nyilvánvaló: a felülről nézve vízcsepp alakú karosszériát aerodinamikai elemek szabdalják darabokra, elöl-hátul extrém leszorítóerőt ébresztenek az új felfogásban szerkesztett szárnyak és spoilerek, a dupla szénszálas diffúzortól a hidraulikusan állítható 6500 cm2 összfelületű, fékezésnél lassító hatást keltő hátsó szárnyig. A karosszéria azon elemei, amelyek nem a leszorítóerőt fokozzák, a motor és a fékek hűtésére szolgálnak.

Az első lökhárító alatti légterelő peremek (valamint a féknyergek, az ajtók szabadon hagyott kitámasztó gázrugói és az üléskárpitozás) kontrasztos színben is kérhetők, hátha valaki túl visszafogottnak találja a Senna megjelenését.

Az ajtónyílás fejlesztésekor ügyeltek arra, hogy sisakban is könnyen be lehessen szállni a kocsiba.

Az ajtó övvonal alatti, valamint a tető részét képező felső elemét alapkivitelben szénszálas panel borítja, de kérhető üvegezés is – így valamivel nehezebb az autó, viszont javul a helykínálat, még drámaibb a megjelenés, ráadásul az ajtón keresztül az aszfaltot is láthatja a sofőr.

A speciális ajtószerkezet reteszelését a tetőpanelen elhelyezett gombokkal oldhatjuk; ugyanitt kaptak helyet az ablakemelő kapcsolók és a motorindító gomb.

A tömegcsökkentés jegyében minimális a kárpitozás, mindenhol nyers szénszálas panelekkel találkozunk, még az ajtóemelő gázrugót (ld. fent) sem burkolták le. Az üléseket és a műszerfalat Alcantara vagy bőr borítja. A műszeregység lecsukható, mint a 720S-nél, kapcsolóból a lehető legkevesebbet helyeztek el.

A műszeregység lecsukható, mint a 720S-nél, kapcsolóból a lehető legkevesebbet helyeztek el. Az utasülést meghagyták, mögötte épp csak elfér két sisak és két versenyoverall.

Az M840TR kódjelű, 4.0 V8-as turbómotort a végletekig könnyítették, hogy könnyen pörögjön fel, teljesítménye 800 LE, forgatónyomatéka 800 Nm. A fejlesztésnél ügyeltek a megfelelő hanghatásokra, különleges motorbakok vezetik a kisfrekvenciás rezgéseket az utastérbe, a tetőn elhelyezett körtőn át süvítve ömlik a levegő a motorba.

A váltó hétfokozatú, duplakuplungos egység, alaphelyzetben automatikus váltással, de a pilóta kívánságra teljesen átveheti a vezérlést a puszta kézzel és kesztyűben egyaránt optimálisan elérhető, szénszálas váltófülekkel.

A hajtáslánc komfort, sport vagy versenypálya üzemmódra kapcsolható, ahogy a futómű is: a hidraulikus felfüggesztés elöl-hátul kettős keresztlengőkarokat alkalmaz, a kanyarstabilizátorokat hidraulikus rendszer váltja ki. A hasmagasság, valamint a lengéscsillapítók húzó- és nyomófokozata állítható.

Fékből ilyen profit még nem szereltek utcai McLaren-re, a karbon kerámia tárcsák keltette negatív gyorsulást egyedi fejlesztésű Pirelli P Zero Trofeo R utcai versenyabroncsok hivatottak átvinni az aszfaltra.

A McLaren Senna hivatalos világpremierjére a márciusi Genfi Autószalonon kerül majd sor. Mindössze 500 darab készül a kocsiból, az összeset előre lefoglalták, ami a 750 000 fontos (268 millió Ft) vételár fényében mellbevágó. Az első példányokat 2018 harmadik negyedévében adják át.