2006 óta fut változatlan formában a Jeep emblematikus modellje, a Wrangler. A jövőre megjelenő új modell fejlesztésekor a tervezők egyetlen útmutatást kaptak: el ne rontsátok!

Ennek köszönhetően jött létre az a formaterv, ami pont olyan, mint eddig, épp csak áramvonalasabb, míg a módosított vázszerkezet merevebb és erősebb, tehát az autó biztonságosabb, csendesebb, pontosabban vezethető és takarékosabb is lesz.

A Wrangler-hívőknek bizonyosan feltűnt a képekről, hogy megnyúlt a kocsi orra. Ezt az új nyolcfokozatú automata váltó beépítése tette szükségessé. Módosították a lámpák és a hetes osztású hűtőmaszk kialakítását, de a lehető legóvatosabban. A trapéz alakú kerékívek megmaradtak, élükön mostantól LED-es nappali fények pislákolnak, mögöttük pedig diszkrét légkivezető nyílások kaptak helyet – ezek minden bizonnyal az aerodinamikai fejlesztések részét képezik.

Szó volt arról, hogy független, alumínium szerkezetű felfüggesztést kap a Wrangler. Ez a terv kútba esett:  a jelenleg is használt hidak továbbfejlesztett változatain gördül (döcög) tovább az autó. Erre elsősorban azért volt szükség, hogy az ügyfelek ugyanúgy korlátok nélkül módosíthassák, átalakíthassák autójukat, mint eddig.

Minden, amit eddig a vadonatúj Jeep Wranglerről tudni lehet 1
Minden, amit eddig a vadonatúj Jeep Wranglerről tudni lehet 2

Minden, amit eddig a vadonatúj Jeep Wranglerről tudni lehet

Minden, amit eddig a vadonatúj Jeep Wranglerről tudni lehet

Minden, amit eddig a vadonatúj Jeep Wranglerről tudni lehet 6
Minden, amit eddig a vadonatúj Jeep Wranglerről tudni lehet 7
Minden, amit eddig a vadonatúj Jeep Wranglerről tudni lehet 8
Fotó megosztása:

Az említett nyolcfokozatú automata valójában két váltó: a benzinmotorokhoz (a 3.6 V6-oshoz és az Alfa Romeo Giluia 2.0 literes sornégyeséhez) csatlakozót a Fiat építi, a 3.0 V6 és 2,2 literes dízelek a német ZF nyolcas automatáját kapják, és megjelennek a kormányra szerelt váltófülek. A 2,0 literes turbómotor az egyetlen, amely nem kapható kézi sebváltóval.

Az utastérben az infotainment és a konnektivitás terén lesz előrelépés:

8,4 colos érintőképernyő, Apple CarPlay és Android Auto okostelefonos integráció, részlegesen digitális műszeregység és nyomógombos indítás jelenik meg a kocsiban. Okos extra az a négy vakkapcsoló, amelyet kifejezetten később beépíthető tartozékok (csörlők, fényszórók, stb.) működtetését teszik lehetővé.

A Wrangler merevebb váza a biztonságot is fokozza, de emellett az elektronikus vezetőtámogató rendszerek sem hiányoznak majd. A tolatókamera a pótkeréktartóból figyel hátra.

Megmarad a Wrangler egyik legvagányabb szolgáltatása, a leszerelhető ajtó és a ledönthető szélvédő – nagy különbség, hogy jelenleg az A-oszloppal együtt fekszik el az ablak, az új szériában viszont a helyükön maradnak a szélvédőoszlopok, ami megint csak a biztonságot fokozza. Később motoros mozgatású vászontető is lesz az opciós listán.

Minden, amit eddig a vadonatúj Jeep Wranglerről tudni lehet 9

A jelenlegi Wrangler gyártása jövő márciusban ér véget, annak megürülő gyártósorain készül majd a Jeep Scrambler, a cég új pick-upja. Az új generációs modell gyártása még novemberben megkezdődik, az egyes modellvariánsokat folyamatosan vezetik be.

Forrás: FCA, Automotive News