2006 óta fut változatlan formában a Jeep emblematikus modellje, a Wrangler. A jövőre megjelenő új modell fejlesztésekor a tervezők egyetlen útmutatást kaptak: el ne rontsátok!

Ennek köszönhetően jött létre az a formaterv, ami pont olyan, mint eddig, épp csak áramvonalasabb, míg a módosított vázszerkezet merevebb és erősebb, tehát az autó biztonságosabb, csendesebb, pontosabban vezethető és takarékosabb is lesz.

A Wrangler-hívőknek bizonyosan feltűnt a képekről, hogy megnyúlt a kocsi orra. Ezt az új nyolcfokozatú automata váltó beépítése tette szükségessé. Módosították a lámpák és a hetes osztású hűtőmaszk kialakítását, de a lehető legóvatosabban. A trapéz alakú kerékívek megmaradtak, élükön mostantól LED-es nappali fények pislákolnak, mögöttük pedig diszkrét légkivezető nyílások kaptak helyet – ezek minden bizonnyal az aerodinamikai fejlesztések részét képezik.

Szó volt arról, hogy független, alumínium szerkezetű felfüggesztést kap a Wrangler. Ez a terv kútba esett:  a jelenleg is használt hidak továbbfejlesztett változatain gördül (döcög) tovább az autó. Erre elsősorban azért volt szükség, hogy az ügyfelek ugyanúgy korlátok nélkül módosíthassák, átalakíthassák autójukat, mint eddig.

Az említett nyolcfokozatú automata valójában két váltó: a benzinmotorokhoz (a 3.6 V6-oshoz és az Alfa Romeo Giluia 2.0 literes sornégyeséhez) csatlakozót a Fiat építi, a 3.0 V6 és 2,2 literes dízelek a német ZF nyolcas automatáját kapják, és megjelennek a kormányra szerelt váltófülek. A 2,0 literes turbómotor az egyetlen, amely nem kapható kézi sebváltóval.

Az utastérben az infotainment és a konnektivitás terén lesz előrelépés:

8,4 colos érintőképernyő, Apple CarPlay és Android Auto okostelefonos integráció, részlegesen digitális műszeregység és nyomógombos indítás jelenik meg a kocsiban. Okos extra az a négy vakkapcsoló, amelyet kifejezetten később beépíthető tartozékok (csörlők, fényszórók, stb.) működtetését teszik lehetővé.

A Wrangler merevebb váza a biztonságot is fokozza, de emellett az elektronikus vezetőtámogató rendszerek sem hiányoznak majd. A tolatókamera a pótkeréktartóból figyel hátra.

Megmarad a Wrangler egyik legvagányabb szolgáltatása, a leszerelhető ajtó és a ledönthető szélvédő – nagy különbség, hogy jelenleg az A-oszloppal együtt fekszik el az ablak, az új szériában viszont a helyükön maradnak a szélvédőoszlopok, ami megint csak a biztonságot fokozza. Később motoros mozgatású vászontető is lesz az opciós listán.

A jelenlegi Wrangler gyártása jövő márciusban ér véget, annak megürülő gyártósorain készül majd a Jeep Scrambler, a cég új pick-upja. Az új generációs modell gyártása még novemberben megkezdődik, az egyes modellvariánsokat folyamatosan vezetik be.

Forrás: FCA, Automotive News