A spider, más néven roadster műfaja mellett és ellen egyaránt nyomós érvek szólnak: jó, hogy szabadon hallhatjuk a kipufogó üvöltését, a motor szívászaját, de rossz, ha a tető elvesztése miatt az autó merevsége szenved csorbát. Az Audi tudta ezt, és az új generációs R8 Spider 50 százalékkal szilárdabb vázszerkezetet kapott elődjénél. Ehhez rengeteg alumíniumot használtak fel, ugyanúgy, ahogy a kupénál, így maga a váz csupán 208 kilót, az egész autó pedig 1612 kilót nyom – a kupé menetkész tömege azonos motorral 1595 kiló; a nem egészen 20 kilós különbség rettentő szerény ebben a viszonylatban.

Levetkőzött az Audi R8 1
Levetkőzött az Audi R8 2

Levetkőzött az Audi R8

Levetkőzött az Audi R8

Levetkőzött az Audi R8 14
Levetkőzött az Audi R8 15
Levetkőzött az Audi R8 16
Levetkőzött az Audi R8 17
Levetkőzött az Audi R8 18
Levetkőzött az Audi R8 19
Levetkőzött az Audi R8 20
Levetkőzött az Audi R8 21
Levetkőzött az Audi R8 22
Levetkőzött az Audi R8 23
Levetkőzött az Audi R8 24
Fotó megosztása:
  Nem véletlen, hogy a Spider mindössze három tized literrel fogyaszt többet százon, és csak egy tized másodperccel lassabban (3,5 helyett 3,6 mp) éri el a 100 km/órát, a végsebesség 320-ról 318-ra csökkent. Persze 540 lóerőből kitelik a szuverén menetdinamika, leromlott aerodinamika ide vagy oda. A Spider teteje látszólag puritán szükségfedél, ám ez csak a stílus megkövetelte dizájn: valójában elektromos mozgatású vászontetőről van szó, amely 20 másodperc alatt nyílik, illetve záródik, akár 50 km/óra sebességnél. A hátsó szélvédő külön emelhető, lehúzható. Audi R8 Spyder Nagyjából ez volna az R8 Spider lényege, de azért van még néhány újdonság, amit érdemes megemlíteni. Ilyen a fejtámaszokba beépített két-két hangszóró, vagy az okostelefonos tükrözési rendszer, amely ma már alsóbb kategóriákban is magától értetődő.