Buborékként magasodó utascella, extrém alacsony övvonal, tömpe far: a hatvanas években pontosan így képzelték el a húsz, harminc évvel későbbi, távoli jövő autóit. A vízióknak nem mindig lett igaza, ám a jellegzetes formákhoz optimizmus és jó hangulat társul. Nem légből kapott a párhuzam, maga az Opel is az 1965-ös kísérleti GT tanulmányát emlegeti fel az újdonság kapcsán.

Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 1
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 2

Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől

Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől

Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 21
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 22
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 23
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 24
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 25
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 26
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 27
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 28
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 29
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 30
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 31
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 32
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 33
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 34
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 35
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 36
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 37
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 38
Fotó megosztása:
Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 39 Nem kockázatmentes persze ez a formai irány, hiszen az Opel GT tetszetős sziluettje a legkevésbé sem opeles – Hondának, Nissannak vagy Chryslernek és éppúgy eladhatnák. Csak az első (kisebb mértékben a hátsó) lámpatestek körvonala segít eligazodni a márkaarculatok útvesztőjében.

A hajtáslánc is csalóka: a hátratolt orrmotor és a hátsókerékhajtás nem Opel-konform elrendezés, viszont legalább igazodik a formavilághoz: a szekvenciális váltóval együtt komoly vezetési élményt ígér. Pont ennek fényében érdekes, hogy a dizájnerek az első, nem pedig a hátsó kerekeket hangsúlyozták ki a különleges. piros abroncsokkal, amelyekből kiindulva piros csík fut végig a szélvédő- és tetőkereten, kijelölve az utascella határait.

Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 40 Erre szükség is van, hiszen sem ablakkeretek, sem csomagtérajtó nem tagolja a karosszériát, a fényezett felületek és az üvegpanelek folytonos egységet mutatnak. A teljes egyszerűség jegyében külső tükör és kilincs sem került a kocsira; utóbbiak helyett az imént említett, piros sávon belül elhelyezett felület megérintésével nyithatók az első kerékdobokba messze beleharapó, így a rövid kabin ellenére tekintélyes nyílást feltáró, mégis kevés helyet foglaló ajtók.

A panoráma-szélvédő világossá teszi az utasteret, a fejtér bőséges, a helyigény ellenben a fentiek értelmében csekély – az Opel GT igazi városi vagány. Nem hiszed? Nézz be a motortérbe: háromhengeres, egyliteres turbómotor ciripel a szélvédő tövében. Igaz, alaposan felhúzták a teljesítményét: 145 LE és 205 Nm már elég a dinamikus autózáshoz, főleg, mivel a kocsi nem nyom többet egy tonnánál. Álló helyzetből nem egészen 8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 215 km/óra.

Pimaszul életvidám sportkocsi az Opeltől 41