Már jövőre, a BMW fennállásának századik évfordulóján piacra kerülhet a márka sportos benzin-elektromos modellje, amely ha nem is veszi fel a versenyt a szuperhibridekkel – a Ferrari LaFerrarival, a Porsche 918 Spyderrel vagy a McLaren P1-gyel -, érezhetően fürgébb lesz a jelenlegi modellnél.

Az aktuális BMW i8 rendszerteljesítménye 362 lóerő;  az autó 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A kihegyezett verzió ezzel szemben akár 100 lóerővel erősebb lehet, amit nagyon egyszerűen kíván megvalósítani a gyár: a jelenlegi másfél literes benzinmotort egy kétliteres, négyhengeres egységre cserélnék.

A vesék ezen a BMW-n csak dizájnelemek, a levegő nem rajtuk keresztül, hanem alattuk áramlik a villanymotor és az akkuk hűtőrendszerére
Elöl 131 lóerős villanymotor, hátul 231 lovas benzinmotor dobja össze a 362 lóerős rendszerteljesítményt
Az alaktényező 0,26, ami szokatlanul jó egy sportautónál (Audi R8: 0,35)
Széles és lapos, hátul izmosabbnak hat: klasszikus sportos arányok, de alattuk egy áramvonalas cseppforma rejlik
77 fotó

Az utastér nagy tempónál is csendes, 120 alatt, csak villannyal meg pláne

Az utastér nagy tempónál is csendes, 120 alatt, csak villannyal meg pláne

A nagyobb motor nagyobb tömeget is jelent, márpedig az autónak csak akkor van értelme, ha érezhetően dinamikusabb az alapváltozatnál – egyes források 4,0 alatti gyorsulásról beszélnek -, ehhez pedig drasztikus fogyókúra kell, amit festetlen szénszálas panelekkel, spártai, kétüléses beltérrel és hasonlóan szélsőséges megoldásokkal érhetne el a gyár.

Akármilyen erős és dinamikus, egyvalami soha nem lesz a sportos i8: M-modell. A gyár ugyanis már korábban leszögezte, hogy a két modellcsaládot soha nem fogja összeereszteni. Persze láttunk már karón varjút, de ha lesz is iM, az nem a most következő modell lesz.