Az év utolsó három hónapjában is folytatta szárnyalását a Használtautó-index, a negyedik negyedévben 134,4 százalékra emelkedett. Az egész évben tartó hegymenet két, egy irányba ható tényezőnek köszönhető: egyrészt tavaly az előző évhez képest több mint tíz százalékkal több – csaknem félmillió – használt autó cserélt gazdát, másrészt ezeknek a járműveknek az átlagára csaknem 9 százalékkal növekedett ugyanebben az időszakban, ismét meghaladva az 1,6 millió forintos átlagot.

A mennyiségi növekedést az újautó-eladások és a használtautó-import kedvező alakulása segítette ebben az időszakban. Az áraknak a szinte nem is létező inflációt jóval meghaladó növekedése pedig elsősorban a romló forintárfolyamnak, illetve a 2014 elejétől a használtautó-behozatalra is kiterjesztett vagyonszerzési illetéknek tulajdonítható.
A vagyonszerzési illeték elsősorban az év első felében okozott érezhető emelkedést a használtautó-piacon, ugyanakkor az euró árfolyama különösen a második félévben ugrott meg: az év eleji 300 forint alatti szintről év végére egészen 320 forint közelébe emelkedett a kurzus. Bár mindkét tényező közvetlenül az import járművekre volt hatással, a drágábbá vált behozatal a belföldi kínálat árát is felnyomta.
A legnagyobb mértékben, közel 15 százalékkal a legtöbb hirdetést (28 %) adó alsó középkategóriába tartozó autók meghirdetett átlagára nőtt, de a kínálatban szintén jelentős (27 %) arányt képviselő közép- és felső középkategóriás használt járműveket is átlagosan 8 százalékkal drágábban lehet most megkapni, mint egy éve.
Az itthon értékesített használt autók fele öt márka valamelyikét képviseli. 14 százalékos részarányával továbbra is az Opel vezet, a második legjobban forgó márka a Suzuki, tízszázalékos részesedésével. Őket sorrendben a Volkswagen, a Ford és a Renault követi. Ez a sorrend jól tükrözi a hazai személyautó-állomány összetételét is.

(Forrás: Használtautó.hu)