Októberben 6151 új személygépkocsi kelt el a magyar piacon, ez tavalyhoz képest húszszázalékos növekedést jelent. Kishaszonjárműből 1412 darabot adtak el, ez 47 százalékos emelkedésnek felel meg.

A JATO Dynamics adatai szerint októberben a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) az Opel volt 1044-es darabszámmal. Csak a személyautók között is az Opel nyert 866 darabbal, második a Ford (727), harmadik a Volkswagen (568) lett.

A modellek közötti versenyt ezúttal is a Skoda Octavia nyerte (266) a Ford Focus (232) és a VW Golf (213) előtt. A magán-céges vásárlások aránya ezúttal 78:22 volt utóbbi javára, vagyis magánszemélyek továbbra is alig vesznek új autót.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének értékelése szerint a piaci növekedés optimizmusra ad okot, az év végére az előre jelzett növekedés reálisan tartható. Annak ellenére, hogy most már vannak versenyképes finanszírozási ajánlatok a piacon, finanszírozást elsősorban a cégek vesznek csak igénybe zömében operatív lízing (80-90 %), vagy nyílt végű pénzügyi lízing konstrukcióban, mivel ezek az áfa részbeni vagy teljes visszaigénylését lehetővé teszik.
A magánvásárlók továbbra is inkább a használtautó-kínálatból elégítik ki igényeiket, bár valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része magánjellegű, csupán az áfa-visszaigénylés miatt kerül az adott autó céges vásárlási körbe és finanszírozásba. Sajnálatos, emellett a vásárlók és a magyar állam érdekeit sem szolgálja, hogy az importált használt személyautók korösszetétele kedvezőtlenül változott meg az utóbbi években, vagyis jelentős arányban (>70 %) kerülnek az országba tízévesnél idősebb autók.