Öt plusz két üléses kialakítás, az ötszemélyes szabadidőjárműveknél kisebb alapterületen – ez a Land Rover Discovery Sport fő üzenete. A másik, hogy mostantól a Discovery nem modell, hanem modellcsalád, amelynek első képviselője áll előttünk. Hogy mi jön még, azt könnyű kitalálni: egyrészt a Range Rover szériánál is alkalmazott, kisebb, de sokoldalúbb modellt jelölő “Sport” utótagból, másrészt abból, hogy az újoncot a jelenlegi, hétszemélyes Discoveryvel közösen fogják gyártani, amíg az is meg nem érik a leváltásra, előreláthatólag 2016-ban. 

A Discovery Sport, amely valójában a Freelander helyére lép a márka kínálatában, elődje alapvetően módosított padlólemezére épül. A karosszéria nagy és ultra nagy szakítószilárdságú acélelemekből, valamint alumínium panelekből épül fel. A hátsó felfüggesztés vadonatúj, multilink szerkezet; a helytakarékos kialakítás tette lehetővé a harmadik (szükség)üléssor elhelyezését, valamint a teljes értékű pótkerék alkalmazását. 
Modernebb szerkezettel, gazdag felszereltséggel, változatlan terepalkalmassággal, de új termékkoncepcióval érkezett meg a Land Rover Discovery Sport
Modernebb szerkezettel, gazdag felszereltséggel, változatlan terepalkalmassággal, de új termékkoncepcióval érkezett meg a Land Rover Discovery Sport

Régi név, új koncepció

Régi név, új koncepció

Modernebb szerkezettel, gazdag felszereltséggel, változatlan terepalkalmassággal, de új termékkoncepcióval érkezett meg a Land Rover Discovery Sport
Régi név, új koncepció 22
Régi név, új koncepció 23
Régi név, új koncepció 24
Régi név, új koncepció 25
Régi név, új koncepció 26
Régi név, új koncepció 27
Régi név, új koncepció 28
Régi név, új koncepció 29
Régi név, új koncepció 30
Régi név, új koncepció 31
Régi név, új koncepció 32
Régi név, új koncepció 33
Régi név, új koncepció 34
Régi név, új koncepció 35
Régi név, új koncepció 36
Régi név, új koncepció 37
Régi név, új koncepció 38
Fotó megosztása:
Régi név, új koncepció 39
A hajtásláncok terén nem kell attól tartanunk, hogy összezavarodunk: kétféle teljesítményszinten kapható dízelmotor (150, 190 LE), valamint egy közvetlen befecskendezéses, 240 lóerős benzines turbómotor közül választhatunk, később jön egy különlegesen takarékos (119 g/km CO2-kibocsátás) kis dízel is. Minden motorhoz kérhető a kilencfokozatú automata váltó, a dízelek manuálissal is elvihetők. 
A beltérben a márkától megszokott, függőleges elemek dominálnak, a 8 colos érintőképernyő a mobiltelefonokról ismerős, többérintéses módozatokkal kezelhető: lapozható, nagyítható. A felhasználók akár saját mobiltelefonjukat is tükrözhetik erre a monitorra, mint ahogy a telefonon is megjeleníthető az autó – van például egy olyan okostelefonos alkalmazás, amellyel az ellopott autó mozgását követhetjük nyomon. 
a videó a hirdetés után indul
A Discovery Sport nagy újdonsága, hogy kétkerék-hajtással, illetve automatikusan aktiválódó összkerékhajtással is megrendelhető – ezek mellett természetesen megmaradt a kínálatban az állandó összkerékhajtás. A szabad hasmagasság 212 mm, a terepszögek jók, de ha ez nem elég, a lökhárítók leszerelhetők, hogy jobban elférjen az autó. Arra ügyelt a Land Rover, hogy a Discovery Sport terepen verhetetlen legyen. 
A vezetőtámogató rendszerek között automata vészfék, gázlómélység-támogatás, az utánfutó csatlakoztatását segítő tolatókamera-program, jelzőtábla-felismerés és egy sor egyéb, innovatív rendszer is szerepel. A biztonsági fronton gyalogoslégzsák emeli a tétet.
Régi név, új koncepció 40