Idén nem megy valami fényesen az AvtoVAZ-nak, ám a Vesta megfordíthatja az orosz autógyár szerencséjét: utoljára a kezdet kezdetén gyártottak ennyire modern, kívánatos, versenyképesnek ható modellt. 

Dögös a vadonatúj Lada! 1
Dögös a vadonatúj Lada! 2

Dögös a vadonatúj Lada!

Dögös a vadonatúj Lada!

Dögös a vadonatúj Lada! 7
Dögös a vadonatúj Lada! 8
Nem tűnik prémium minőségűnek, de a kezelhetőség sokat javult az elődökhöz képest
Lada X-Ray tanulmány
Fotó megosztása:
Dögös a vadonatúj Lada! 11
Noha a pontos műszaki adatok még váratnak magukra, a korábban kémfotókon már meglesett Vesta pusztán esztétikailag instant siker lehet akár a nyugati piacokon is: szemrevaló fizimiskája; gondosan megrajzolt oldala, ízléses fara jó kezdet, amelyhez ha kedvező ár (8000 euróról, azaz 2,4 millió Ft-ról szólnak a híradások) és megfelelő minőség társul, a Dacia ütőképes ellenfeleként érhet el sikereket a Lada. 
Más kérdés, hogy akar-e a Daciával konkurálni az orosz márka, hiszen az anyavállalat a Renault-Nissan Szövetség kötelékébe tartozik. A szinergiák nem elméleti szintűek, a második generációs, sorozatérettnek tűnő X-Ray tanulmányautó például állítólag a Sanderóra épült. A 2016-tól kapható modellt később egy Duster-bázisú SUV követi majd. 
Nem tűnik prémium minőségűnek, de a kezelhetőség sokat javult az elődökhöz képest

Nem tűnik prémium minőségűnek, de a kezelhetőség sokat javult az elődökhöz képest

A Priorát leváltó Vestának is vannak Renault-s kötődései: a 435 cm hosszú, 265 cm tengelytávú modell egyes komponensei a Mégane-tól származnak. Motorkínálatát állítólag teljes egészében Euro6-os motorok alkotják. Amint további részletek is napvilágot látnak, megosztjuk azokat veletek.
Lada X-Ray tanulmány

Lada X-Ray tanulmány