A Nissan egészen mostanáig távol maradt a sportos alsó középkategóriás mezőnytől – sőt, valójában évek óta nem gyárt már hagyományos kompakt modellt. Most mindkét hiányosságát pótolhatja, bár ehhez kell némi eltökéltség a részükről.
Odacsapna a Nissan a sportmodelleknek
Jön a 280 lovas Pulsar?
Álmos modellből vérszomjas sportkompaktot építene a Nissan? legalábbis minden jel erre mutat.
Kilenc hónappal ezelőtt mutatták be az Egyesült Államokban forgalmazott Sentra ferdehátú Nismo tanulmányát, 240 lóerővel. Ha ezt az 1,8 literes modellt megkaphatná az Óvilág, máris szebb lenne a világ – a Nissannak azonban állítólag ennél is durvább tervei vannak.
Az itt látható Auto Express-grafikákon nem sima Nismo, hanem egy feltételezett Nismo S látható – masszív légterelőkkel, piros-fekete vadításokkal, diffúzorral és dupla kipufogóvéggel. Ez közel 250 lóerőt tudna, ami tisztességes érték, de elmaradt a Seat Leon Cupra 280, vagy a Renault Mégane RS 275 lóerejétől.
Ez adna létjogosultságot a Nissan Sentra Nismo RS modellnek, amely durván 280 lóerővel már ütőképesnek bizonyulna. A japánok egyébként állítólag rendkívüli ambíciókat dédelgetnek: a Nürburgringen szeretnék megdönteni az elsőkerék-hajtású autók körrekordját. Ehhez az említett két ellenfél mellett a 300 lóerősre ígért Honda Civic Type R-nek is lesz egy-két szava.
Hogy pontosan hogy alakul a Sentra Nismo sorsa, október elején, a Párizsi Autószalonon kiderül.