Környezetkímélő elektromos autók vásárlását írják elő a helyi kormányzatoknak a kínai kormányszervek, egyben támogatást helyeztek kilátásba új autók vásárlásához. A kötelező tervszámokat tartalmazó közös utasítás célja, hogy 2016-ra az újonnan vásárolt állami tulajdonba kerülő autóknak nem kevesebb mint 30 százalékát adják az alternatív hajtású járművek.

Büszkén hordja az Év Autója matricát, de az még a mostani előtti év volt
Büszkén hordja az Év Autója matricát, de az még a mostani előtti év volt

Kötelező villanyautókat vennie a kormánynak

Kötelező villanyautókat vennie a kormánynak

Büszkén hordja az Év Autója matricát, de az még a mostani előtti év volt
A szűk 18 ezer kilométer, egy és negyed év csak közelről látható meg rajta
A magyar forgalomban még ma is megnézik, de Bécsben, Frankfurtban, Amszterdamban már senki nem fordul meg utána
Nálunk nagyon lassan terjed az egyelőre drága technika, de az igazi Európában már jól látható a forgalomban az elektromos járművek jelenléte
Elektromos üzemben kb. 60 kilométerig használható, de ha fűtünk, klímázunk vagy sztrádázunk, a hatótáv a felére eshet. Utána jön a benzinmotor támogatása
18 ezer kilométer tesztautóként alaposan meggyötri a kocsit, ha közelebb hajolunk
A kötényke jót tesz az aerodinamikának, de képtelenül alacsonyra húzták
Egy sietős gyerekkocsi-kivétel nyoma talán
Nehezen érthető, hogy a tízezer forintos porszívó képes rejtve tárolni a vezetékét, a villanyautók meg koszos, nehézkesen kezelhető csomagként hordozzák
Nem egyszer húzták a földön ezt a stekkert
A kemény műanyagok a jövő autóiban is karcolódni fognak
A rendszámkeretet is szétparkolták
Húzás a tükrön
Karist övcsat-magasságban
A töltési idő, a hatótáv semmit nem változott 18 ezer km alatt
Műszakilag hibátlan a kocsi, teljesen olyan, mint újkorában
Bár már harmadik éves modell az Ampera, ez a kijelző még sokáig futurisztikus marad
Nem rossz átlag egy ekkora, automata váltós benzines autótól, de ha a házi villanyóráról tankolunk, nem lopjuk az áramot, üzemanyag-árban is többre jön ki 100 kilométer, mint egy korszerű dízellel
Az 1,4 literes benzinmotor rendszerint nagyon szűk fordulatszám-tartományban üzemel, alighanem hosszú életű lesz. A villanymotor se fog hamar elkopni, az akkumulátor viszont igazi sötét ló
Az olaj meglepően viseltes 17 ezer után
Érdekes, de a töltőcsatlakozó környéke nincs összeverve. Áhítatosabb tisztelettel közelíti még az ember az ilyet, mint egy sima tanknyílást egy töltőpisztollyal
Az Ampera csak négyüléses
A kárpitozás nem kopott meg sehol, belül jobban viseli a kort a Ampera, mint kívül
Újszerű a műszerfal
2012 júniusában kapta meg a forgalmit. Mára elvesztette újkori árának legalább egyharmadát
Fotó megosztása:
Érdekes, de a töltőcsatlakozó környéke nincs összeverve. Áhítatosabb tisztelettel közelíti még az ember az ilyet, mint egy sima tanknyílást egy töltőpisztollyal

Érdekes, de a töltőcsatlakozó környéke nincs összeverve. Áhítatosabb tisztelettel közelíti még az ember az ilyet, mint egy sima tanknyílást egy töltőpisztollyal


A közismerten rossz levegőjű térségekben, így a Peking-Tiencsin-Hopej régióban, valamint a Jangce folyó deltájában és a Gyöngy folyó torkolatánál a helyi kormányzati, közintézményi beszerzéseknek idén már teljesíteniük kell a 15 százalékos átlagos arányt. Az érintett autók között vannak teljes mértékben elektromos hajtásúak, hibridautók és üzemanyagcellás modellek is.

A terv teljesítése érdekében a központi kormány a 180 ezer jüannál (6,6 millió forint) olcsóbb új autók vásárlásához támogatást helyezett kilátásba, egyben utasította a helyi kormányzatokat a kiszolgáló létesítmények, töltőállomások megépítésére. A kedvezmények vonatkoznak a parkolásra, és érintik az autóhoz jutás sorsolásos rendszerét is.

A kínai kormány a napokban jelentette be, hogy az alternatív energiával hajtott autókat mentesíti a 10 százalékos forgalmi adó alól idén szeptembertől 2017 végéig.

(Forrás: MTI)