Miután a Renault-Nissan Szövetség tavaly magához csatolta a legnagyobb orosz autógyártót, a Ladát előállító AvtoVAZ-t, azt a Bo Anderssont nevezték ki a cég élére, aki korábban a GAZ haszonjármű-márkát is talpra állította. Andersson nagy lendülettel fogott neki a restaurálásba: első körben 7500 munkahely megszüntetését helyezte kilátásba, ám ez is kevésnek bizonyulhat a stabilizáláshoz.
Végveszélyben a Lada?
Tömeges leépítések az AvtoVAZ-nál
Az év végéig 13 ezer embert bocsát el Togliattiban az AvtoVAZ. A Renault-Nissan tulajdonába került cég a túlélésért küzd
“A helyzet kritikus, az embereknek fel kell ébredniük!” – mondta még korábban Andersson (jobbra), és ébresztője bizony elég hangosra sikerült: a Reuters jelentése szerint tegnap tizenhárom ezerre módosították az év végéig elbocsátandó emberek számát a togliatti üzemben.
Sem a gazdasági, sem a politikai környezet nem tesz most jót a Ladának, amelynek ráadásul kétségbeesetten szüksége volna a tervbe vett új modellekre. A márka belföldi eladásai az év első negyedévében 15 százalékkal estek vissza, miközben a piac csupán négy százalékot zuhant.
“Az év végével mintegy 53 ezer embert fog foglalkoztatni Togliatti”, közölték a gyár illetékesei tegnap a Reuters megkeresésére. A gyárban 2013 végén 65 891 munkás dolgozott.