Ha el kell pattintani az autót a végtörlesztéshez, akkor már nincs se fény, se pompa, se csillogás, csak kőkemény érdekharc
Ha el kell pattintani az autót a végtörlesztéshez, akkor már nincs se fény, se pompa, se csillogás, csak kőkemény érdekharc

Egyre több külföldi vesz nálunk autót

Egyre több külföldi vesz nálunk autót

Ha el kell pattintani az autót a végtörlesztéshez, akkor már nincs se fény, se pompa, se csillogás, csak kőkemény érdekharc
Egyre több külföldi vesz nálunk autót 15
Egy profi autókereskedő milliókat tud meglóbálni a megszorult tulaj előtt. A nepper veszi meg leghamarabb a kocsit, de pofátlan áron. Ha rögtön kell a pénz, nem sok választás marad
Ha koszos az összes falc, ordít a kocsiról, hogy a tulaj gépi mosóba hordta, ami nem vall túlzott igényességre a vevő szemében
Kifizetődik az alapos tisztítás. Nyissuk ki az ajtókat, ne maradjon ki a küszöb sem a gőzborotválásból
Messziről, nagyobb zommal fotózva jobban mutat az autó, mint széles látószöggel eltorzítva
Majdnem jó a kép, csak az orra maradt le a fotóról
Fölösleges nagy betűkkel kiírni, hogy eladó, mert ez nyilvánvaló a papírból. Az ár és a telefonszám legyen félkövéren és minél nagyobb betűvel ráírva a papírra
Mérlegelni kell az elpattintott kocsin bukott és a végtörlesztéssel nyerhető összeget. Lehet, hogy még így is megéri. Dísztárcsa nélkül nem érdemes meghirdetni az autót
Sürget a végtörlesztés határideje. Magánember gyakorta csak hitelre tudná megvenni az autót, de hitelt intézni most aligha van idő
Egy rutinos nepper milliókkal a zsebében indul dolgozni
Fotó megosztása:
Növekedni fog a gépkocsik reexportja az idén a magyar piacon az Opel Magyarország várakozásai szerint. A reexport során a magyarországi márkakereskedő az új, import járművet külföldi vevőnek értékesítik, a folyamat oka, hogy a saját országában drágábban jutna hozzá az adott gépkocsihoz.

Ez kétféleképp is történhet: a kereskedő befizeti Magyarországon a regisztrációs adót, majd kivonja a forgalomból a járművet és úgy adja tovább külföldre, vagy pedig eleve külföldi rendszámot kap az autó.

A kereskedők általában nem állnak ellen a reexportnak, hiszen ezzel is nő a forgalmuk, azonban a jelenség torzítja a valós piaci képet, miközben az ilyen értékesítésnek nincs hatása a magyarországi járműállományra. Az autós szakmai szervezetek pedig arra figyelmeztetnek, hogy a manipulált adatok hatására a gyártók megemelhetik a más EU-országokhoz képest kedvező magyarországi áraikat, ami rontja a hazai vevők pozícióját.

Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója újságíróknak elmondta: az Opel nem támogatja, hogy szerződéses partnerei reexporttal javítsák értékesítési adataikat, ugyanakkor jogilag nem akadályozza őket ebben.

Megjegyezte: a reexportról nem állnak rendelkezésre pontos statisztikák, mértékére az eladások után rövid időn belül a forgalomból kivont gépkocsik számából tudnak csak következtetni.

Ez alapján az Opel számításai szerint 2014 első három hónapjában a magyar piacon a reexport mértéke 12,5 százalék volt, miután az értékesített 18 586 személyautóból és kisteherjárműből 2327-et rövid időn belül kivontak a forgalomból.

Koncz Gábor megjegyezte: a márkák élbolyában a reexport az idén január-márciusban 200-300 darab volt, eközben az Opelnél mindössze 66 darab, az jelzi, hogy az Opel nyerné a legtöbbet piaci részesedésben, ha a reexporttal korrigálnák az adatokat.

Hangsúlyozta: a forint gyengülése miatt az idén a reexport további bővülésével kell számolni.

A teljes magyarországi újautó-piac – beleszámítva a  reexportot is – az idén az első hónapban 23,4 százalékkal bővült a tavalyi év hasonló időszakához képest. A növekedés már fél éve tart a válság négy éve után.

Az Opel márkakereskedői 1890 járművet értékesítettek január-márciusban, 52 százalékkal többet, mint 2013 első három hónapjában.

Forrás: MTI