Az amerikai székhelyű RM Auctions európai árverésén vesz részt Sir Stirling Moss egykori versenyautója, egy 1956-os Maserati. Emlékezetes darab, hiszen egy fékhiba következtében csaknem megölte legendás pilótáját és annak navigátorát, akik így az őket egyébként megillető dobogó helyett egy fára csavarodva végezték a Mille Miglia országúti versenyt. 
Az autót megjavították, és egy leendő versenyautó, az 5.7 V8-as 450S hajtásláncának tesztelésére használták. Egy évvel később ismét Moss (és Juan Manuel Fangio) ült volánja mögé a Buenos Aires-i ezer kilométeres versenyen, ám sebességváltó-hiba miatt kiállni kényszerült. Később az előző évi baleset helyszínére is visszatért, ám kísértette a múlt: a Mille Miglián újra összetörték. Mivel az autóversenyzők babonás népek, tíz évig feléje sem néztek, 1965-ig motor nélkül rohadt egy műhelyben. 
Májusban, Monacóban kerül kalapács alá az a Maserati 450S, amelyben a történelem egyik legkiválóbb pilótája kis híján életét vesztette. Másfél milliárd forintra taksálják
Májusban, Monacóban kerül kalapács alá az a Maserati 450S, amelyben a történelem egyik legkiválóbb pilótája kis híján életét vesztette. Másfél milliárd forintra taksálják

Az Isten összetörte, te megveheted

Az Isten összetörte, te megveheted

Májusban, Monacóban kerül kalapács alá az a Maserati 450S, amelyben a történelem egyik legkiválóbb pilótája kis híján életét vesztette. Másfél milliárd forintra taksálják
Az Isten összetörte, te megveheted 12
Az Isten összetörte, te megveheted 13
Az Isten összetörte, te megveheted 14
Az Isten összetörte, te megveheted 15
Az Isten összetörte, te megveheted 16
Az Isten összetörte, te megveheted 17
Az Isten összetörte, te megveheted 18
Fotó megosztása:
Az Isten összetörte, te megveheted 19
A nyolcvanas évekig hányódott egyik helyről a másikra, míg aztán harminc éve kapott egy, az utoljára használt nyolchengeressel azonos motort. 1987-ben újfent részt vett a Mille Miglián, ezúttal sérülések nélkül, és ezzel többé-kevésbé véget ért aktív pályafutása. 
A 450S-ből összesen tizenegy példány készült, harminchárom éve most először nyílik lehetőség megvásárolni a motorsport-történelem eme kevéssé ismert, ámde tagadhatatlanul gyönyörű mérföldkövét. Az aukciós ház 4,0-5,5 millió eurós záró árra számít, ami 1,2-1,65 milliárd forintot jelent.
Az Isten összetörte, te megveheted 20