Egyre több importőr kínál autógázzal is működő kocsikat. A garanciális átalakítás vagy a gyári átépítés felára versenyképes a garancia elvesztését okozó utólagos átépítéssel
Egyre több importőr kínál autógázzal is működő kocsikat. A garanciális átalakítás vagy a gyári átépítés felára versenyképes a garancia elvesztését okozó utólagos átépítéssel

Felrobbant egy gázos autó Szécsényben

Egyre több importőr kínál autógázzal is működő kocsikat. A garanciális átalakítás vagy a gyári átépítés felára versenyképes a garancia elvesztését okozó utólagos átépítéssel
240 ezer forinttól rendelhető LPG-szett a Punto, a Linea, a Bravo és a Doblo 1,4 literes benzines szívómotorjához
A gázszett beépítésével elveszne az autóra a garancia, de erre több importőr is megoldást nyújt
Az Opelnél is százezrekkel kevesebbe kerülnek a gyárilag LPG-s autók a dízeleknél
Az Opel az autógáz mellett sűrített földgázas modelleket is behoz. A CNG-s Zafira Tourer és a Combo benzintankja kisebb, mint az LPG-s változatokban, de úgyis az olcsó gázzal érdemesebb autózni, ennek nincs nagy jelentősége
A pótkerék helyét foglalja el a tartály. Autógázzal járni nem veszélyesebb, mint benzinnel vagy gázolajjal
250 000 forint az LPG-rendszer felára a Sanderóhoz, a Dusterhez és a Logan kombihoz. A Daciák átépítése még a gyárban megtörténik
A Puntóhoz a 77 lóerős 1,4 literes motor kapható kettős üzemben. A motor működik benzinnel vagy LPG-vel, de gázzal kicsit gyengébb és 10-15 százalékkal többet fogyaszt
Tangerben nem gyártanak LPG-s autót, így a Dacia Lodgyból sajnos nem kapható gyárilag autógázzal működő
3 250 000 forintba kerül a 105 lóerős Duster Cool LPG. A magyar piac legolcsóbb LPG-s autója a Sandero Arctic, klímával 2 620 000 forintért
A fedélzeti számítógép általában csak benzinben méri a fogyasztást, gázüzemben nem
Az érintett márkáknál az autóra vonatkozó gyári garancia az átalakításban nem érintett részen megmarad, a gázrendszerre pedig külön jótállás érvényes, a gyári alapgaranciával megegyező ideig. Sajnos az extraként rendelhető, kiterjesztett garancia többnyire nem érvényes az átalakításra, arra csak két év jár, kilométer-korlátozás nélkül. A C3-ból a 75 és a 95 lóerős építtethető át
Egységesen 285 000 Ft a gázrendszer felára a Citroënnél. A 95 vagy a 120 lóerős benzines VTi alakíttatható át gázüzemre a C4-ből
Fotó megosztása:
A pótkerék helyét foglalja el a tartály. Autógázzal járni nem veszélyesebb, mint benzinnel vagy gázolajjal

A pótkerék helyét foglalja el a tartály. Autógázzal járni nem veszélyesebb, mint benzinnel vagy gázolajjal


Autógázzal járni nem veszélyesebb, mint benzinnel vagy gázolajjal


Felrobbant egy személyautó szerdán Szécsényben, miután a benzin-gázüzemű jármű kigyulladt és berobbant a gáztartálya. A balesetben nem sérült meg senki, az autó üresen állt a Kinizsi úton.

A robbanáskor szétrepülő darabjai egy közeli raktárépület tetejére hullottak, kisebb tüzeket okoztak, ezeket a balassagyarmati tűzoltók eloltották. A robbanás miatt kitörtek az épület ablakai.

A folyékonygáz-hajtású gépjárművek technikája

Az autógázzal üzemelő gépjárművek vagy benzinnel indulnak, majd a beépített kapcsolóval kézzel, vagy automatikusan gázmeghajtásra váltanak, hogy a felmelegítési problémákat elkerüljük, vagy pedig egyből autógázzal indulnak. Megkülönböztetünk ennek megfelelően “Venturi-berendezéseket”, szekvenciális berendezéseket, valamint LPI-gázberendezéseket. Az első kettőnél az a közös, hogy a tankban nyomás alatt lévő folyékony gáz a motorba légnemű halmazállapotban érkezik. Mivel a kigázosítás, azaz a folyékony halmazállapotból légneműbe való átmenet hőelvonással jár, a hűtőkör hőjével fűteni kell, egyébként a keletkező “hidrátdugó” (víz-jég dugó) a gázhozzávezetést megakadályozza. Emiatt a gázüzemre való átkapcsolás csak a 30 Celsius-fok környékén történik, hogy az elfagyás alacsony külső hőmérsékletnél elkerülhetővé váljon.

2004 óta már LPI-gázberendezések is jelen vannak a piacon. Ezen rendszereknél egy üzemanyag-szivattyú a folyékony gázt nyomás alatt az adagolócsőbe nyomja, amiből a gázsugár – adagolószelepeken át – a beömlő traktusokra kerül. A gáz légneművé válásakor fellépő hőelvonás a beömlő levegőt, a terheléstől függően 5-15 Kelvin-fokkal lehűti, s ez némi teljesítménynövekedéssel jár. Az autógázzal való üzemeltetés alacsonyabb károsanyag-kibocsátás mellett nagyobb futásegyenletességet produkál a benzinüzemhez képest, ami a gáz 105-115 közötti oktánszámából vezethető le.

(Forrás: Wikipédia)