Hazai pályán fotózta le az Automedia munkatársa az Audi S1 prototípusát. Az autó már az alapmodell jövő tavasszal aktuális ráncfelvarrásához igazodik, ez több ponton az A3 stíluselemeit hordozza magán.
Tűzforró sporttörpe az Auditól
Kémfotókon az Audi S1
Jövő év elején lép piacra a városi Audi legerősebb változata. A korábban vázolt eszement tanulmányoknál racionálisabb lesz, de azért darabjaira szedi a forgalmat.
A nagy testvér által ihletett első és hátsó lámpatestek mellett friss lökhárítók és hűtőmaszk jelenik meg a kisautón, az S1 azonban civil álruhájában is könnyen felismerhető hatalmas kerekeiről és kétszer két kipufogócsövéről.
Az Audi korábban már eljátszadozott a szteroidozott törpe gondolatával. A Clubsport Quattro tanulmány 503 lóerejével kizárólag az eutanziát engedélyező országokban lett volna forgalomba helyezhető. A korlátozott példányszámú A1 Quattro 255 lóereje már kezelhetőbb darab, az S1 azonban ennél is józanabb kivitelben készül majd – muszáj neki, hiszen az egy számmal nagyobb S3 háromszáz lóerővel pusztítja az abroncsokat.
Mégse aggódjunk: a várhatóan 200 lóerő körüli teljesítmény fél évtizede az S3-nak is untig elég volt, mint ahogy a hat másodperc körüli százas gyorsulás miatt sem kell majd szégyenkeznie a mérges városi járgánynak. Másfelől viszont az elsőkerék-hajtású rokon, a Polo R orrában 220 lóerős kivitelben dolgozik a motor – ha véletlenül mégis emellett döntenének Ingolstadtban, aligha panaszkodnának a vevők.
Szerző: Svékus Gergő