Megirigyelte a Ford, a VW, a Fiat és a Renault sikereit a General Motors, és maga is piacra dobja extrém kis lökettérfogatú, turbófeltöltővel és modern megoldásokkal felvértezett ökomotorját.
Egyliteres turbómotor Szentgotthárdról
115 lóerős az Opel Adam új erőforrása
Modern szerkezeti elemeinek és vezérlésének köszönhetően nyomatékosabb, mégis takarékosabb az Opel 1,6-os motorjánál a vadonatúj, hazánkban gyártott háromhengeres erőforrás
Finom járású, tiszta üzemű, nyomatékos és csendes: az Opel állítása szerint mindezt tudja új fejlesztésű motorjuk, a 115 lóerős 1.0 SIDI Turbo. A közvetlen befecskendezéses benzinmotor méreteit meghazudtolóan nyomatékos, 1800 és 4700/perc fordulatszám-tartományban 166 Nm-t ad le, felülmúlva a nála mintegy 25 százalékkal torkosabb 1.6-os belépő benzinmotort, aminél nem mellékesen halkabban is üzemel.
Az Opel Adam fedélzetén, 2014-ben debütáló, hengerenként négyszelepes motor egy három- és négyhengeresekből álló, 1,0 – 1,4 literes motorcsalád első tagja.
Az új fejlesztésű, könnyű, finoman működtethető, hatfokozatú sebességváltóra kapcsolt motorocska alumínium szerkezetű, a befecskendező és üzemanyag-ellátó rendszereket szeparálták a blokktól, a leömlőt azonban a hengerfejbe integrálták, így kisebb tömeget, merevebb szerkezetet kaptak, és a turbót is rövidebb úton hajtják meg a gázok.
A finom járásról az olajteknőben futó kiegyensúlyozó tengely gondoskodik, a kedvező fogyasztáshoz a változó szállítású olajszivattyú és a kikapcsolható vízpumpa is hozzájárul.
Az új 1.0 SIDI Turbo és a hozzá tartozó sebességváltó piaci bevezetésével folytatódik az Opel hajtáslánc-portfóliójának őrségváltása. Az átállás a középméretű benzinesekkel és dízelekkel kezdődött, amelyek az új motorral közös futószalagon készülnek a GM szentgotthárdi üzemében.
Szerző: Svékus Gergő