Az autóiparban időről időre felbukkannak magányos hősök, akik rettenthetetlenül törnek előre, és náluknál nagyobb hatalmaknak is nekimennek, ha hisznek igazukban. 

Ilyen ember Elon Musk, a Tesla első számú embere, és ilyen Sergio Marchionne is, a Fiat-csoport olasz-kanadai származású vezére is. Utóbbi annyira komolyan veszi a csoport észak-amerikai reneszánszát, hogy az olasz államvezetés már felkérte, nehogy elfelejtse, a Fiat olasz cég, a döntések fókuszában lehetőleg mindig az anyaország álljon. 
Ehhez képest most Marchionne csapata kivont szablyával ront neki Rómának: befagyasztottak minden hazai beruházást, és azon tűnődnek, hogy valahol külföldön fogják elkezdeni az Alfa Romeo 4C gyártását. 
Az ok nagyon prózai: habár a Fiat olaszországi gyárai túlkapacitással küzdenek, az itt készített autók egész egyszerűen nem tudnak árban versenyre kelni a konkurenciával – legalábbis Észak-Amerikában nem, ahová gőzerőkkel térne vissza az Alfa Romeo
Összesen tizennégy modell – nyolc Alfa és hat Maserati – gyártását készítené az a kétmilliárd eurót (600 milliárd forintot) meghaladó beruházás, amelytől így akár el is eshet Olaszország – a munkahelyteremtésről, pontosabban megtartásról, valamint a presztízsveszteségről nem is szólva. 
“Olaszországnak el kell dönteni, hogy részese akar-e lenni az Alfa Romeo megújulásának, vagy sem. A Fiat-Chrysler csoportnak vannak más alternatívái” – mondta Marchionne, aki szerint addig nem lesz előrelépés, amíg az olasz kormány nem szabályozza “átlátható és megbízható módon” a munkáltatók, a munkavállalók és a szakszervezetek mozgásterét.

Szerző: