Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 1
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 2

Csöppnyi Fiat 580 lóerővel

Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 21
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 22
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 23
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 24
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 25
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 26
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 27
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 28
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 29
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 30
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 31
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 32
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 33
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 34
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 35
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 36
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 37
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 38
Fotó megosztása:
Csöppnyi Fiat 580 lóerővel 39


Kéthengeres – akár 23 lóerős – motorjával az 1957-1975 között gyártott Fiat 500 nem épp a száguldásról vált nevezetessé. Az olasz Oemmedi Meccanica azonban úgy gondolta csak egy megfelelőbb motor kell, és a klasszikus kisautó is lehet piszok gyors.

Korábban próbálkoztak a Ferrari 3,0 literes V8-as motorjával, majd a Porsche 3,2-es hathengeres boxerjével, de a végső megoldás a Lamborghinitől érkezett. A restaurálással is foglalkozó műhely a Murcielagóban használt V12-es motort építette be az apró karosszériába.

Így szól:

Ahogy a Fiat 500-asnál szokás itt is hátulra került a motor, igaz a motortér mellett a hátsó ülések helyét is elfoglalja. Amellett, hogy az eredeti karosszériát megerősítették, a drasztikusan megnőtt teljesítmény miatt szükségessé vált méretes kerekeknek is helyet csináltak. Az új abroncsok gyakorlatilag az eredeti fülke köré kerültek. A jobb stabilitásról automatikusan előbújó hátsó szárny gondoskodik.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a 6,2 literes 580 lóerős motorral milyen dinamikára képes a Fiat, de vélhetően felveszi a versenyt a sportkocsikkal.
 
A kisautó átalakulása: