Mint arról mi is beszámoltunk, az utóbbi időben számos szakaszon kátyúk jelentek a hazai autópálya-hálózaton. A sok csapadék és az ismétlődő olvadás-fagyás ciklusok együttes terhelést jelentenek, különösen az idősebb útburkolatokon. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) nem kecsegtet túl sok jóval, a folyamatos javítások ellenére nap, mint nap új kátyúk keletkeznek.

Közleményük szerint az utóbbi napokban észlelt nagyszámú burkolathibák miatt belső átcsoportosításokkal plusz erőforrásokat vontak be az M3-as és az M30-as autópályán is, valamint az alvállalkozókat is megnövelt kapacitás alkalmazására kérték az érintett szakaszon a javítások mielőbbi befejezése érdekében.

“A jelenlegi időjárási körülmények között azonban gyors javulást nem ígérhetünk, mert ezt a munkát hóesésben, esőben elvégezni nem lehet” – írják.

A balesetveszély elhárítása és az utazók biztonsága védelmében az M3-as és az M30-as autópálya egyes részein sebességkorlátozást vezettek be. Az M3-as Emőd és Polgár közötti szakaszán több helyszínen, valamint az M30-as emődi csomópontjánál 80 km/h a megengedett maximális sebesség. A táblákat az éjszaka helyezték ki.

Hasonló okok miatt lehet számítani forgalomkorlátozásokra az ország középső részén az M0-áson és M2-es autóúton, valamint a nyugati országrészben az M1-esen és az M7-esen.

Az úthibákra a változtatható jelzésképű táblák is figyelmeztetik az autósokat.

Az ÁAK az általa kezelt úthálózaton minden nap két alkalommal útellenőrzést végez, mely során az észlelt burkolati hibák (kátyúk) ideiglenes elhárításáról gondoskodik. Ezen túlmenően 24 órás diszpécserszolgálatot és díjmentesen hívható CallCentert üzemeltet, mely ügyfélszolgálatokon keresztül az utazók is be tudják jelenteni az autópályán tapasztalt rendkívüli eseményeket.