Pontosan 3575 darab gépkocsi gördült ki 2012-ben a Goodwood-i üzem kapuján, adta hírül a Rolls-Royce mai közleményében. Ez a mennyiség az ultraluxus-autók szegmensében már-már túl soknak tűnhet, de ne aggódjunk: nem készül tömegmárkává silányodni a Rolls-Royce, csak jókor, jól megválasztott modellekkel gyarapította kínálatát.

A Phantom és a Ghost modellek szerteágazó családja kiegyenlített teljesítményt mutat a piacokon, de (aláhúzva az alapelvet, hogy a gazdasági válság a gazdagokból még gazdagabbat csinál) a leglátványosabb fejlődésről a cég egyedi átalakításokért felelős részlege számolhatott be. Az eladott Phantom modellek 95, a Ghost típusok 73 százalékát gazdagítják egyedi megoldások.

Egyedi fényezésű Ghost - a lehetőségek túlzás nélkül végtelenek.

Ami az egyes piacokat illeti, a Közel-Keleten 26, a kontinentális Európában 21 százalékkal emelkedtek az eladások, Dél-Kelet Ázsia 16 százalékos növekedést mutatott. Különösen szépen teljesített Szaudi-Arábia (+63%) és Németország (+15%), ami dicséretes, de igazából nem ezek a húzóterületek: a legtöbb Rolls-Royce-t továbbra is Észak-Amerikában és Kínában adják el.

2012-ben egy másik rekordot is elért a márka: tavaly harminc kereskedés nyílt újonnan, vagy újult meg, és ezzel az értékesítési pontok száma a Rolls-Royce 108 éves fennállása során most először haladta meg a százat. Ezek ötös toplistáján két kínai (Peking, Sanghaj) és két közel-keleti (Abu-Dhabi, Szaudi-Arábia) forgalmazóval találkozunk, míg Észak-Amerikát Beverly Hills képviseli. Ezek alapján nem csodálkoznánk, ha a két nagyhatalom hamarosan helyet cserélne a rangsorban – legalábbis a Rolls-Royce eladások terén.