Két nehézbombázóval érkezik a német gyár a detroiti autóshowra. Bár a jelek szerint leáll az elektromos R8, azaz az e-tron fejlesztése, a benzinmotoros társak további fejlesztéséről még nem mondtak le a mérnökök. Az R8 formáját eddig sem érhette túl sok panasz, de mivel már  hét éve van piacon, megváltoztattak rajta ezt-azt, hogy fellendítsék a keresletet. Korábban még a hivatalos bemutató előtt pedig vezettük is.

Az alig szembetűnő külső változtatások kimerülnek az új, LED-es fényszórókban, változtattak a hűtőrács méretén, áttervezték továbbá a visszapillantó tükröket is, hogy kicsit felkeltsék a vásárlóközönség lankadó érdeklődését.

A motorpaletta belépőmodellje egy 4,2 literes FSI V8-as, amely 430 lóerős. Hétfokozatú S tronic váltóval az R8 gyorsulása 4,2 másodperc nullától százig.

Akik nem elégednének meg ezzel a teljesítménnyel, választhatják a V10-es 5,2 literes, 525 lóerős teljesítményű FSI-motorral szerelt példányokat is, melyek 3,4 másodperc alatt gyorsulnak 100-ra. Vagy az 550 lóerős V10 Plust is, ami még egytizeddel jobban gyorsul az előzőnél. Információink szerint februártól már itthon is kapható lesz az átdolgozott kupé és Spyder is.

A kiállítás másik résztvevőjéről már korábban beszámoltunk. Az RS5 Cabriolet egy szívó 4,2 literes 450 lóerős, 430 newtonméteres V8-as motorral mutatkozik be a nagyérdeműnek. A karosszéria merevítésének köszönhetően kissé elhízott, 2005 kg-os kabrió 4,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, ígért végsebessége – a 250-es kilométer-korlátozás nélkül – 280 km óránként.