Végéhez közeledik az idei kötelező gépjármű felelősség-biztosítási kampány, néhány, a szektorra vonatkozó, általánosan érvényes trendet már látni lehet – mutat rá a Generali Biztosító. A elmúlt néhány hét tapasztalatai alapján az ügyfelek az idén már kevésbé voltak motiváltak a szolgáltató váltásra, a maguk számára vásárolt kiegészítő biztosítások ugyanakkor egyre népszerűbbek.


Kérhető kátyúkár-biztosítás, a vad- és háziállattal való ütközésre szóló biztosítás, és kifejezetten a természeti károk ellen vagy a poggyászokat ért sérülésekre is kínál már az ügyfeleknek megoldást a biztosító.

Mindez már az aktív kárrendezés előfutára, vagyis amikor a vétlen fél kérésére saját biztosítója rendezi a kárt és nem vétkes félé, csak utólag számol el a két biztosító egymással. A Generali szerint az aktív kárrendezés illetve a direkt kárrendezés, amikor mindez már valamennyi biztosító esetében automatikusan, törvényileg előírva működik, kitörési pont lehet a jövőben.

A már több európai országban alkalmazott megoldás alapvetően rendezheti át a kgfb-piacot, hiszen érdekeltté teszi az autósokat abban, hogy maguknak és ne egy harmadik félnek válasszanak biztosítót. Ezzel az árverseny mellett előtérbe kerülhet a biztosítók közötti szolgáltatási verseny.

Az aktív kárrendezést egyébként a Generali már jelenleg is nyújtja az ezt igénylő ügyfelei részére abban az esetben, ha a kötelező és a casco is a társaságnál van. A biztosító szerint a díjhirdetés liberalizációja az első lépés lehet azon az úton, ami végül elvezethet a megfelelő törvényi szabályozás melletti direkt kárrendezéshez.

2013-tól ugyanis már nemcsak novemberben, hanem év közben többször hirdethetnek díjat a biztosítók, ez a liberalizáció a Generali szerint a társaságoknak lehetőséget ad arra, hogy folyamatosan fejlesszék a termékeiket, kiegészítő szolgáltatásaikat, és ezzel állandósuljon a verseny az ügyfelekért.

Az idei kampány megmutatta, hogy a kötelező mellé magának a szerződőnek szolgáltatásokat nyújtó kiegészítő biztosítások esetében az autósok alaposan megnézték, mit vásárolnak. Mindez egy, a jelenleginél sokkal egészségesebb helyzetet teremt, hiszen az ügyfél magának választ biztosítót.

SZÁMOLJA KI JÖVŐ ÉVI BIZTOSÍTÁSÁT ERRE A LINKRE KATTINTVA!