Manapság már hosszabbnál hosszabb extralistákkal találkozhatunk az alsó-középkategóriás autók esetében is. A gyártók tisztában vannak azzal, hogy a prémium csomagokat csak megfelelő stratégiával lehet eladni. Bevett szokásuk, hogy a belépő, ún. reklámmodellek mérsékelt áraival csalogatják be a vevőt a kereskedésekbe, ahol a még hezitáló ügyfelet könnyűszerrel rá lehet bírni a drágább, opcionális csomagokra.

Mi a helyzet azonban az eleve pazar felszereltséget nyújtó luxus, vagy luxus-sport autókkal? Milyen további kiegészítőket rendelhetünk a már családi házzal egyenértékű járművek alapfelszereltségei mellé?

Íme néhány példa a teljesség igénye nélkül:

A nap minden percében élvezhetik a csillagfényes égboltot, akik a Rolls-Royce Phantom Coupe csillagfényes tetőkárpitját választhatják 12 350 dollárért (2,6 millió forint)

A Porsche Panamera tulajdonosai bőrből készült küszöbvédő borítással óvhatják a drága fényezést, amiért 2900 dollárt (630 ezer forint) kérnek el.

Boxsterben pedig a festett  szellőzőrostélyokkal járulhatunk hozzá a komfortosabb beltérhez potom 1190 dollárért (260 ezer forint).

Az Audi 6300 dollár (1,4 millió forint) ellenében a dán eredetű díjnyertes Bang&Olufsen hangrendszerrel kényezteti utasait.
Azok a Merces CL tulajdonosok, aki nem elégednek meg a faberakással, választhatnak gránitból faragott díszborítást is. Igaz a kb. 1mm vastagságú díszkő felára 2650 dollár (576 ezer forint).

Mit ér egy vérbeli sportautó karbon elemek nélkül. Az autósportban a tizedmásodperceken múló győzelem elérése érdekében az utóbbi időben a szénszálas elemek felhasználásával rengeteg súlytöbblettől szabadulhatnak meg a versenyautók. A nagy szilárdságú, pillekönnyű anyag előállítása egyelőre méregdrága, bár a Ford legutóbbi fejlesztése rácáfolt erre a tényre. A Mercedes SLS-hez rendelhető karbon motorvédő burkolatért 1 620 520 forintot kérnek el.

A Bugatti sem ódzkodik a tiszteletreméltó karbon felhasználásától. A 2,2 millió dolláros (480 millió forint) vételárához képes már egészen olcsón, plusz 300 000 dollárért (65 millió forint) tudhatunk magunkénak egy szénszálas karosszériaelemekkel burkolt Veyront.

A Porsche 918 kínálatában is szép számmal találhatunk elengedhetetlen extrákat. A 845 000 dolláros (184 millió forint) vételár mellé 63 ezer dollárért (14 millió forint) rendelhetünk ún. folyékony metál fényezést. 32 500 dollárét (7 millió forint) pillekönnyű magnézium felniket, 26 000 dollárért (5,6 millió forint) valódi bőrből készült belsőt kapunk. Az elektromos fűtéshez 6000 dollárért (1,6 millió forint), vagy a már sokat emlegetett karbon utastér-díszítő funkciójához 7500 dollárért (1,6 millió forint) juthatunk hozzá.

Koenigsegg Agera R gyártója a Thule által tervezett, 5,6 millió forint értékű tetőboxot kínált egy norvég vevőnek. A gyártó nagyvonalúságára vall, hogy sajátgyártású szénszálas sílécekkel lepte meg a jómódú vásárlót.

Nos, ilyen árak mellett talán már nem is tűnik olyan soknak a hétköznapi autókba pár százezer forintért kínált elektromos hátsó ablakemelő.

A Vezess.hu Facebook naponta friss adag autós érdekességgel várja az új tagokat. Csatlakozzon most!