Két nap múlva hirdetik meg a biztosítók jövő évi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifáikat. A kotelezo.hu szerint bár jelentős megtakarítást már egyre kevesebben érhetnek el, egy gyors kalkulációt mindenkinek megéri az idén is lefuttatni az alkuszi oldalakon. A versenybe szálló tizenöt biztosító az év végi kampányban érintett több mint kétmillió autós kegyét az idén is a legváltozatosabb stratégiákkal igyekszik majd megnyerni..

Bár az alkusznál már az előző kampány alatt is csupán 13 ezer forint volt az éves kötelezős átlagdíj, az idei kampányban könnyen még tovább eshetnek a díjak. Ilyen árszint mellett a legjobb ajánlatok között legfeljebb pár száz forintos eltérések vannak, ezért a váltók száma az idén valószínűleg a tavalyi 730 ezres szint alatt marad.

Ami miatt legalább egy kalkulációt mégis érdemes az idén is végigfuttatni:

–    A biztosítók többsége rendszerint kedvezőbb díjakat kínál új ügyfeleinek, mint a meglévőeknek. Nem szükséges tehát biztosítót váltani, a tavalyi kampányban is minden harmadik autós a saját biztosítójánál kötötte újra szerződését – jóval kedvezőbb áron
–    Főként a kötelező mellett más biztosítással nem rendelkezők számára kiváló lehetőség a kampány arra, hogy olcsón további biztosításhoz juthassanak. Egyre több biztosító kínál a nála kötött kötelező biztosítás mellé máskor nem elérhető kedvezménnyel kiegészítő biztosítást, teljes vagy minicascót, illetve más fedezetet nyújtó szolgáltatást.
–    A díjfizetés módjával további díjelőnyre tehetünk szert egyes biztosítóknál: a kotelezo.hu oldalain a negyedéves díjfizetéssel tarifálóknak csak 11 százaléka, míg az éves díjfizetést választóknak 35 százaléka talált 8 ezer forintnál olcsóbb ajánlatot.

Kiknek van esélyük az élbolyba kerülni az idei kampányban?

A kotelezo.hu internetes oldal elemzése az egyes szereplők várható taktikájáról


Az Allianz a tavalyi kampányban jóval óvatosabb árazást alkalmazott, mint a 2010-es sikeres szereplésekor, emiatt jelentősen veszített is még mindig óriási ügyfélállományából. A társaság az idén jelentős szervezeti költségcsökkentéseket hajtott végre, hatékonyabb struktúrával a háta mögött az idén ismét merészebb árazást alkalmazhat – főként a már korábban is alkalmazott egfb-vel. Nem feltétlenül a legkedvezőbb díjat próbálja majd kínálni: a piaci mérete és ismertsége miatti bizalom sokszor a kalkulációk második-harmadik helyéről is befutóvá teszi ajánlatait.

Az Astra két éve friss piaci szereplőként tarolt, a tavalyi kampányban elsődleges célja az ügyfélállományának megtisztítása volt a kockázatosabb ügyfélkörtől. Az idén ismét nagyobb lendülettel vehet részt a versenyben, könnyen bekerülhet a 3-4 legnépszerűbb biztosító közé.

A Genertel kis korábbi megingás után tavaly ismét a legtöbb ügyfelet szerző biztosítók körébe került. Az egyik olyan biztosító volt, amelyik az ügyfélszerzésben komolyan épített a kiegészítő termékek által nyújtott előnyökre is. A direktbiztosító ezt a sikeresnek bizonyult stratégiáját vélhetően az idei évben is folytatni fogja.

Érdemes megnézni a kötelező-árakat 3


A jelenleg egyetlen kötelezőt hirdető biztosító egyesület, a KÖBE kedvező díjaival évek óta sikeresen folytatja csendes építkezését. Az általa megcélzott szegmens az idén is kedvező díjakat, valamint a tavalyi defektbiztosítás mintájára ismét új, innovatív kiegészítő biztosítások piacra dobását remélheti tőle.

Hosszú évek kampánybeli szürkesége után a Posta az elmúlt évben jelentős sikereket ért el: kedvező díjakkal számottevően bővíteni tudta ügyfélkörét. Mivel mindezt ráadásul viszonylag kedvező összetételű ügyfélportfolió mellet érte el, jó esélye van rá, hogy a sikertörténetet az idén is folytatni tudja majd.

Akik egy-egy részpiacot igyekeznek majd elfoglalni

A tavaly a kgfb-piacra lépő CIG továbbra is főként a vállalati-intézményi flottákat tekinti majd elsődleges célcsoportjának, miközben a lakossági ügyfeleknek legfeljebb együttkötési csomagokat kínál majd.

A Generali-Providencia láthatóan a tanácsadói értékesítést helyezte stratégiájának fókuszába minden területen, ennek megfelelően díjait nem az online versenyhez igazítja majd. Jelentős piaci súlya és imázsa folytán azonban ügyfeleinek túlnyomó részét így is képes lehet megtartani.

A K&H két egymást követő évben is az élbolyban végzett az új ügyfelek számát tekintve, és bár tavaly már sok ügyfél pártolt el tőle, valószínűleg folytatni fogja a portfoliótisztítást. Eközben főként a kedvező kártörténeti múlttal rendelkező autósok közül számíthatnak rá, hogy idén is vonzó ajánlatot kapnak ettől a biztosítótól.

Kikből lehetnek sereghajtók?

Érdemes megnézni a kötelező-árakat 4


A kgfb-piac alakulását folyamatosan nyomon követők gyakran találkozhatnak egy-egy biztosító esetében kétéves ciklus szerint változó díjstratégiával. Ilyenkor egy-egy erős, jelentős számú új ügyfelet eredményező esztendő után a megnövekvő kárhányad ellensúlyozása érdekében óvatosabb díjpolitikát folytat. Vélhetően e kétéves ciklus alsó szakaszába lép idén az Uniqa, amely tavalyi, 10 ezer forint alatti átlagdíjával megszerzett jelentős ügyfélkörét az idei évben várhatóan igyekszik alaposan megszűrni majd.

Az Aegon immár évek óta láthatóan elsősorban nem az év végi kampányra, hanem az évközben váltók egyre gyarapodó táborára koncentrál, ezért az idei év végén sem várható, hogy bővíteni fogja majd ügyfélportfolióját.

A Groupama-Garancia próbál lépést tartani versenytársaival, tavaly ez a cég is bevezetett egy direkt kgfb-díjat, amelynek mértéke azonban szintén nem bizonyult versenyképesnek. A társaság várhatóan az idén sem szakít óvatos árképzésével, ami ezen a roppant árérzékeny piacon nem kecsegtet sok sikerrel.

Akik folyamatosan kerülik a reflektorfényt


Az MKB és a Signal is okozhat ugyan meglepetést, de eddigi szereplésük alapján várhatóan továbbra sem fogják alapvetően megmozgatni a piacot. Ugyanez vonatkozhat az Unionra is, amely korábban sem tekintette kiemelt célterületnek a kgfb-t, legfeljebb kis, speciális szegmensekre (pl. segédmotor-kerékpárok) fókuszált.

Aki az év meglepetése lehet


A Wáberer (korábban: Wabard) a közelmúltban nem csupán nevet, hanem stratégiát is váltott, a megújult cég az idén a kgfb-versenyben is könnyen kirukkolhat olyan, rá korábban nem jellemző termékkel, ami kisebb-nagyobb mértékben megmozgathatja a piacot.