Hűségesebbek lehetnek az autósok 2 A 2012-es kötelező biztosítás összbevétele a tavalyihoz hasonlóan várhatóan most is 90 milliárd forint alatt lesz. A váltók számának visszaesését kompenzálhatja a kedvező áron kínált kiegészítő szolgáltatások bevétele – derül ki a PBA Biztosítási Alkusz előrejelzéséből.

Az átlagos köteleződíjakban sem számítanak a szakértők nagy változásra és az előző években megszokott jelentős csökkenésre; a tavalyi évben regisztrált 14 000 forintos átlagdíj megmarad, legfeljebb néhány – mínusz 1-5 százalékos- különbséggel.

2011-ben a piaci szereplők 1,2 milliós várakozásaival szemben csupán 700 ezren váltottak biztosítót, idén ennél is kevesebbre számít a PBA. Idén többen lesznek hűségesek a biztosítójukhoz, a kedvező kiegészítő termékeknek köszönhetően nőhet az újrakötők száma

“Mivel a díjak nem fognak olyan mértékben csökkenni, ezért a váltók száma egyértelműen kevesebb lesz idén év végén, viszont nőni fog azoké, akik megmaradnak a biztosítójuknál, mert pár száz forintért nem mozdítják a szerződésüket” – véli dr. Vass Gábor. “Az újrakötők száma abban az esetben emelkedhet, ha egy-egy biztosító azt a stratégiát választja, hogy a kiegészítőket díjemelkedés nélkül beleteszi a kötelező díjába” – tette hozzá a szakértő.

A tavalyi adminisztrációs problémák (kártörténeti nyilvántartás/bónusz) miatt a nagy állománnyal rendelkező biztosítóknak van a legnagyobb esélyük arra, hogy ne veszítsék el nagy számban az ügyfeleiket.

“A nagy szereplők esetében nem várok díjcsökkentést, náluk arról szól a kampány, hogy mivel tudják megtartani a márkát választó ügyfeleiket. Ehhez különböző extra kiegészítőket kínálnak, amelyek célba találhatnak ennél az autós rétegnél. A kisebb szereplőknél, és azoknál, akik tavaly nagyot vesztettek az egyéni kötelezőn, még az idei év lehet az utolsó ügyfélszerzési akció, hogy aztán más ajánlatokkal célozzák meg az újdonsült vagy visszaérkező ügyfeleiket.”

Az alkusz szerint az idei kötelezőkampányban az lehet a győztes, aki olyan mértékben árazza be a kötelezőjét, hogy azzal képes legyen megtartani vagy megszerezni az ügyfelet. Mindezt úgy, hogy ez ne legyen számára veszteséges és azt követően eltalálja, hogy milyen személyre szabott ajánlat kell számukra, és azt hatékonyan, kis költségráfordítással folyamatosan kínálni is tudja.