A prémium modellek kellenek

A prémium modellek kellenek

Továbbra is rekordforgalomról számolt be Németország három prémium márkája, a BMW, az Audi és a Mercedes-Benz. Bár mindhárman érzik az euróövezeti kereslet lanyhulását, ezt bőven ellensúlyozza a tengerentúli eladások robusztus növekedése.

A BMW történetében az idei volt a legjobb szeptember: a müncheni társaság keddi közlése szerint világszerte 177 ezer BMW, MINI és Rolls-Royce márkájú kocsit adtak el, 11,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az első kilenc hónapban több mint 1,3 milliót kocsit értékesítettek, amire eddig még nem volt példa.

Az Audi a jó szeptemberi forgalomnak köszönhetően már kilenc hónap elteltével elérte az egymilliós határt, miután 13 százalékkal több kocsit adott el a tavalyinál: elsősorban az Egyesült Államokban és Kínában, de az európai vásárlások is nőttek.

Nem panaszkodhat a Daimler sem: az első kilenc hónapban rekordszámú, 1,04 millió Mercedes-Benz, Smart és Maybach kelt el, 4,7 százalékkal több az egy évvel korábbinál.