Az A00 szegmensben a főbb európai és ázsiai gyártók szinte mind jelen vannak, a Škodának azonban a Volkswagen és a SEAT minije is konkurenciát teremt. A VW konszern ezért a Citygót elsősorban  Kelet- és Közép-Európába szánja, ahol a Skoda hagyományosan erős, piaci részesedése jelenleg 18,6 százalék.


Az importőri feladatokat ellátó Porsche Hungaria márkaigazgatója, Dalnoki Balázs emlékeztetett arra, hogy Magyarországon a válság a legdurvábban a kispénzű vevők vásárlásait, így a legolcsóbb szegmenst vetette vissza. 2009-ben még a forgalomba helyezett új autók 7,9 százaléka tartozott az A00 szegmensbe, az arány fokozatosan zsugorodott. Tavaly a Magyarországon forgalomba helyezett mintegy 45 ezer új autóból alig több mint 1000 volt mini. Az A00 szegmens több mint 10 százalékkal esett vissza, miközben a teljes piac a 2010. évi mélypont után már bővülni kezdett.
   
Az idén az összpiac 10 százalékos prognosztizált növekedése mellett a kereskedők már arra számítanak, hogy megindul a növekedés a legalacsonyabb kategóriában is. Az új Citygo modellből a tervek szerint mintegy 150-et adnak el az idén Magyarországon.
    
Dalnoki Balázs beszámolt arról, hogy a cseh márka mintegy kétéves hallgatás után modelloffenzívába kezd a további növekedés érdekében. Tavaly a Škoda 982 ezer kocsit gyártott, 2018-ra a darabszámot évi 1,5 millióra akarják növelni.
    
2011-ben a Škoda kiszállítás, forgalom és nyereség tekintetében egyaránt rekordértékeket könyvelt el. A vásárlói kiszállítások 15,3 százalékkal emelkedtek, a forgalom 18,1 százalékkal 10,3 milliárd euróra bővült.
Forrás: MTI