Hasonlóan az 1980-2003-ig gyártott klasszikus Pandához, a 2003-ban bemutatott új generációból is készült négykerék-hajtású változat, amelyet kiviteltől függően cicomáztak fel terepjárós elemekkel. 2011-ben érkezett a harmadik generációs Panda, mint kiderült, ebből is tervez szabadidő-autót a Fiat.

Kiszivárogtak ugyanis az új Panda 4X4 szabadalomoltalmi képei. Egyértelműen látszik, hogy a jobb terepjáró-képesség érdekében a karosszériát megemelték. Emellett műanyag védőelemek kerültek a sárvédőkhöz, illetve a küszöbökhöz, a teljes képhez pedig egyedi lökhárítók járulnak hozzá.

Ezúttal is viszkókuplungos önzáró négykerék-hajtás kerül a Pandába, ennél a megoldásnál az első kerekek kipörgése esetén jut nyomaték a hátsó tengelyre. Motorjait a hagyományos Pandától örökli, így az 1,2-es szívó benzines mellett a 0,9 literes turbós is bekerül, csakúgy, mint az 1,3 literes turbódízel.

Feltételezhetőleg az új Fiat Panda 4×4 ősszel a Párizsi Autószalonon áll a nagyközönség elé, megvásárolni pedig 2013 elején lehet majd.