Jutányos családi autónak szánják az új Toledót

Jutányos családi autónak szánják az új Toledót


Két sikeres generációt követően a harmadik SEAT Toledo elég nagyot bukott. A negyedik szériával a gyár korrigálja a tévedést és visszatér a lépcsőshátú, alsó középkategóriás modellhez.

260,2 centis tengelytáv

448 centijével az új autó négy centivel hosszabb ferdehátú, közvetlen elődjénél.

Tengelytávja az alsó középkategóriás modellekre jellemző 2,6 méterhez igazodik, konkrétan 2602 milliméter, ami kellően tágas utasteret ígér.

Havel megmondta: ez nem Skoda!

1991-ben mutatták be az első generációt. Lépcsőshátú, de ötajtós autó volt, hatalmas csomagtérfedéllel, akárcsak a Daihatsu Applause vagy a mai Skoda Superb II

1991-ben mutatták be az első generációt. Lépcsőshátú, de ötajtós autó volt, hatalmas csomagtérfedéllel, akárcsak a Daihatsu Applause vagy a mai Skoda Superb II


Az első Toledóhoz kapcsolódik egy érdekes sztori. A Volkswagen 1986-ban megvette a SEAT-ot, majd a rendszerváltás után a Skodát is. A VW vezetősége megmutatott egy prototípust Vaclav Havel akkori cseh elnöknek, akinek nem tetszett a formaterv, azt mondta rá, hogy ez nem cseh autó.

A kettes Golf technikájára épülő modell nem veszett el, de Skoda helyett SEAT lett belőle: az 1991-től gyártott Toledo. A cseh leányvállalat 1996-ban bemutatta a hasonló koncepció szerint készölő, szintén ötajtós, de kevésbé mediterrán formájú Octaviát. A történet Ferdinand Piëch, a Volkswagen konszern felügyelőbizottsága elnökének önéletrajzában olvasható.

Összesen négy motor lesz az autóban, két benzines valamint az 1,6 TDI 90 vagy 105 lóerős teljesítménnyel, de a gyengébb dízel gyártása csak később kezdődik.

2013 elején jön

A TDI-re megadott 104 g/kilométer szén-dioxid-emisszió 4,0 literes szabvány szerinti átlagfogyasztást jelent. A benzinesek is turbófeltöltésesek, az 1,2 TSI 105, az 1,4 TSI 122 lóerős és hétfokozatú DSG automata váltóval is kapható.

Gyakorlatilag megegyezik egymással a két leányvállalat családi autója

Az új Toledo hazai bevezetését 2013 elejére tervezi az importőr, néhány hónappal az őszre várható Skoda Rapidét követően. Toledo IV-ben még nem ültünk, de Földes Attila nemrég a Skoda designstúdiójában kalandozott, ahol megmutatták neki az autó testvérmodelljét, a Skoda Rapidot. Az erről szóló cikket ezen a linken találjátok.