A korábbi csökkenés után 2010-ben 6, tavaly pedig 8 százalékkal nőtt az autógáz forgalma – írta hétfői számában a Napi Gazdaság. A lap szerint a trend az idén is folytatódott, és bár a valódi áttörés még várat magára, az üzemanyagok közti árkülönbség egyértelműen érezteti a hatását a piacon. Tavaly nyár óta erős forgalomnövekedést tapasztaltak az alternatív üzemanyagokkal kapcsolatos átalakításokat végző műhelyek, esetenként több hónapos várólisták alakultak ki.
(MTI)

A gázautózás Magyarországon egyelőre szinte kizárólag az LPG-szettes átalakítással érhető el, 130-150 ezertől  forinttól úgy félmillió forintig terjedő értékű beruházással a legtöbb benzines autó (régiek-újak egyaránt) szakműhelyben gyorsan átalakítható gázüzemre. A kőolaj-feldolgozás egyik termékére, a folyékony halmazállapotúra sűrített propángázra alapozott autózással nagyjából 40%-kal olcsóbban lehet autózni, vagyis egy 8 literes benzinfogyasztású korszerű autóval már 25-30 ezer kilométer után visszajöhet a gázszett ára. Az LPG-tankolás alig időigényesebb a benzin utántöltésnél, és országszerte szinte minden kútnál kapható ez az üzemanyag.

Bár az LPG-üzem is környezetkímélőbb a benzines autózásnál, a másik gázfajta, a CNG (sűrített metán) használata még tisztább üzemet és még nagyobb megtakarítást eredményez.

Ezzel csak az a gond, hogy a CNG-üzem más motorkonstrukciót igényel, az átalakítás nagyon bonyolult, leginkább csak gyári CNG-autók vásárlásával ajánlott a metán-autózás.

Illetve ajánlott lenne, ha Magyarországon több nyilvános CNG-kút lenne, mint a jelenlegi három darab.