Nem okoz meglepetést az új SEAT Toledo. A minap kiszivárgott fotók tanúsága szerint a sorozatgyártású modell ugyanolyan, mint a márciusban, a Genfi Autószalonon kiállított tanulmányautó. Mindenféle kockázattól mentes, tipikus VW-csoport forma, de hasonló elvek mellett született az utastér is. Aki nem akar felhajtást, az kedvelni fogja, hiszen az összeszerelés és az anyagminőség várhatóan megfelelő lesz.


A Leon és az Exeo közé érkező modell ugyanakkor alig különbözik testvérétől, a Škoda Rapidtól, az alap forma ugyanaz, de vélhetően a motorkínálat is hasonlóan alakul. A Toledo négy benzines és két dízelmotorral készül kezdetben.

Az alapmotor a 75 lóerős 1,2-es lehet, de választható majd ugyanez a motor 85 lóerővel is, turbóval pedig már 105 lóerőt kínál majd. A legsportosabb variáns egyelőre az 1,4-es turbómotor 122 lóerővel. Dízelből 1,6-os kerül a kocsiba 90 és 105 lóerő teljesítménnyel. Az elsőkerék-hajtású modell hatfokozatú manuális és hétsebességes duplakuplungos automatával is elérhető.    

Ősszel a Párizsi Autószalonon esedékes az új SEAT Toledo világpremierje, párhuzamosan a Škoda Rapidéval, mindkét modell forgalmazása megkezdődik még 2012 vége előtt.