Mint arról nemrég beszámoltunk, a Renault megirigyelte cégtestvére, a Nissan szabadidő-autós sikereit, ezért elkészítik a Juke francia megfelelőjét. Ám a legfrissebb hírek szerint nem elégszik meg ennyivel a Renault, további terepjárós modellt terveznek Európa számára.


Míg a Juke alternatíváját már 2013-ban megismerjük, addig nagyobb testvérérre 2015-ig várni kell. Ez modell a Renault Koleos helyét veheti át, ám azzal ellentétben nem egy másik márka – mint most a Samsung Motors QM5 – kissé átrajzolt variánsa lesz, hanem önálló Renault-modell.

Persze az önállóság a formatervre igaz, hiszen a padlólemez a 2014-re várható új Qashqaiéval azonos. Készülnek majd közös motorok is, az 1,6 turbós benzinest a Nissan, az 1,6-os dízelt a Renault szállítja majd. Elérhető lesz elsőkerék-hajtással is az autó, a feláras összkerékhajtás pedig a japán cégtárstól jön.

Nagyjából 4,5 méteres hosszúsággal készül majd a Renault új szabadidő-autója, amely prémium kialakításában igyekszik jelentősen távolra állítani a modellt a szintén a konszernhez tartozó Dacia Dustertől. Ellentétben a Qashqaijal, a francia variánsból nem készül majd nyújtott karosszériás, hétszemélyes változat, csak ötüléses kivitelben készül.

Az autó alapvető formája robusztusnak, terepjárósnak ígérkezik, ennek megfelelően masszív sárvédőívek, méretes hajlítások és magas övvonal jellemzik majd. Az orr-rész kialakításával kapcsolják majd a Renault többi modelljéhez, így a DeZir tanulmányautón és a ZOE szériamodellen látható keskeny hűtőmaszk és fényszóró köszön vissza.