2011 szeptemberében a Volkswagen az up! bevezetéseként hat különféle tanulmányautót is kiállított a Frankfurti Autószalonon, jelezve, hogy rengeteg potenciál rejlik az apró modellben. A tanulmányautók közül a GT szinte biztosan megvalósul.


A WhatCar? magazin szerkesztői vezethették a prototípust, amelyről elmondták, hogy látszólag egy szimpla háromajtós up! volt, de karosszéria alatt már a sportos technika lakik. A sorozatgyártású autó minden valószínűség szerint követi a koncepciót, azaz nagy hűtőnyílású első spoilert kap, LED-es nappali menetfénnyel. Hátul kis szárny, diffúzor és dupla kipufogó hirdeti a teljesítményt.  Az utastérben sportkormány, kockás szövetes sportülések és alumíniumdíszítés valószínű.

A brit magazin által vezetett kocsiban az up!-ból már ismert 1,0 literes háromhengeres motor volt, de turbófeltöltő is tartozott hozzá. Teljesítménye 108 LE, míg maximális nyomatéke 175 Nm. Ezzel a kisautó nagyjából 8,5 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/órára, végsebessége 195 km/óra lehet.

Nem kizárt persze, hogy ezek az értékek még fejlődnek, hiszen elődje, a Lupo GTI 125 lóerős motorjával 200 km/óra feletti tempóra is képes volt.  

A britek leírása szerint a kocsi erősnek érződik, könnyű vele előzni és még a motor hangja is mély, morgós. Bár a várható széria modell 17 colos kerekeivel ellentétben a prototípuson 15 colos abroncsok voltak, az autó tapadásával nem volt gond, a kormányzásra élénken reagált az autó.

A sportos up!, amely várhatóan nem GT, hanem GTI néven érkezik, ősszel állhat a nyilvánosság elé, ezt követően 2013 elején jelenhet meg a kereskedésekben. SEAT-os ikertestvére Mii Cupra, Škoda-fivére Citygo RS néven valósulhat meg.