Megduplázza négyhengeres dízelkínálatát az XF sorozatban a Jaguar. Bemutatkozott ugyanis a 2,2 liter hengerűrtartalmú motor új változata. Míg az eddig ismert variáns 190 lóerős volt, az új csak 163 LE-t teljesít. Marad a nyolcfokozatú automata sebességváltó, illetve a motorleállító start&stop rendszer is.  

Ezzel a Jaguar XF visszafogott menetteljesítményre képes, hiszen 9,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből száz km/órára, végsebessége pedig 210 km/óra, vagyis sprintideje 1,3 másodpercet, tempója 15 km/órát romlott.

Hihetnénk, hogy akkor kevesebbet fogyaszt, de nem, a gyengébb variáns is ugyanannyit, azaz átlagosan 5,4 litert fogyaszt száz kilométerre vetítve. A modell előnye, hogy olcsóbban kínálják majd, mint az erősebb variánst, illetve egyes európai országokban kedvezőbb adóbesorolás alá esik.

Konkurensei közül a BMW 5-ösben 184 lóerős a leggyengébb dízel, a Mercedes-Benz E-osztályt ugyanakkor 136 lóerővel is meg lehet vásárolni. Audi A6-nál 177 lóerő a minimum.