A kilencvenes évek végén már versenyzett Le Mansban a Toyota

A kilencvenes évek végén már versenyzett Le Mansban a Toyota

A kilencvenes évek végén már versenyzett Le Mansban a Toyota


Bejelentette a Toyota, hogy részt vesz a 2012-es FIA Hosszútávú Világbajnokságon, és annak keretében a Le Mans-i 24 órás versenyen is. A világ legnagyobb autógyártója az LMP1-ben, azaz a csúcskategóriában nevez. Az ehhez szükséges prototípust házon belüli munkamegosztással építik. A vázat, illetve a karosszériát a korábban a Forma-1-es autókat építő kölni központú Toyota Motorsport GmbH (TMG) fejleszti, a benzin-elektromos hibrid motor pedig Japánból, a Toyota Motor Corporation-től érkezik.

A pletykák szerint elképzelhető, hogy az autógyár a Lexus márkanév alatt indítja majd csapát, de ezt csak a következő hetekben árulják el hivatalosan.

A Toyota már indult a Le Mans-i 24 órás viadalon 1998-bna és 1999-ben. Mindkét évben abszolút esélyesek voltak a sebességet illetően, de műszaki hibák miatt nem jött össze a győzelem. 1999-ben másodikként zártak.

Később a Toyota a Forma-1 felé fordult 2002-ben indultak először, de a befektetett hatalmas összeg ellenére egyetlen versenyt sem sikerült nyerniük. A Toyota 2009 végén hagyta el a sportágat.

3,4 literes V8-as motorok a Rebellionnak

3,4 literes V8-as motorok a Rebellionnak

Egy ideje pletykáltak a visszatérésről, amelyet idén alapozott meg a gyár. Motorszállítóként csatlakoztak a Rebellion csapathoz. 500 lóerős 3,4 literes V8-as motort biztosítottak a csapatnak, amely megszerezte a konstruktőri bajnoki címet a Le Mans-i sorozatban. A pletykák szerint ezt a motort egészítik ki a jövő évre elektromos egységgel.

Úgy tűnik, kezd jól alakulni a Le Mans-i versenyek sorsa, hiszen a mostani nagyágyúk, az Audi és a Peugeot mellett az Aston Martin is egyre komolyabb szerepet szán a versenynek, de a Porsche és a Bentley is vizsgálja a visszatérést.

Akcióban a Toyota GT-One: